کد خبر: 5291| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۱ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۲۵:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۱۱

مدیر حوزه های علمیه گفت: اصالت خانواده یکی از نقاط اختلافی ما با غرب بوده و یکی از چالش های ما با سازمان ملل همین مسئله خانواده بوده و امروز فرزندان نامشروع و خانواده های غیر پایدار در اروپا و آمریکا بسیار زیاد است و راه آن این است که ما جریان فکری اسلامی رابه دنیا معرفی کنیم.
آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم رونمایی از نرم افزار تخصصی و چندرسانه ای خانواده که در نمازخانه مرکز مدیریت حوزههای علمیه برگزار شد، عنوان کرد: امروز خانواده یکی از چالشهای مهم تمدن اسلامی بوده و غربی ها بعد از چند قرن انحرافی که در مسیر اصالت خانواده داشته اند، امروز حس میکنند که خانواده در حال فروریزی است، اما این حس کامل نیست.
وی افزود:  معتقدیم در نظریه اسلام اصالت خانواده یک اندیشه بزرگ بوده و هر کس این اصالت را بپذیرد، باید حجاب و عفاف را نیز بپذیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: نظامات مختلف اسلام و قوانین و مقررات اسلامی به گونهای است که بر محور اصالت خانواده تنظیم شده و نظریه خانواده در اندیشه اسلامی یک نکته محوری بوده که در فقه و احکام اسلامی خود را نشان داده است.
آیت الله اعرافی اصالت خانواده را نخ تسبیح آموزه های اسلام دانست و بیان کرد: اگر کسی اصالت خانواده را نپذیرد ممکن است به نظریه های اسلامی اشکال وارد کند، اما اگر اصالت خانواده فهم شود، نفقه، دیه و دیگر احکام نیز معنی دار می شود.
وی تاکید کرد: اصالت خانواده یکی از نقاط اختلافی ما با غرب بوده و یکی از چالش های ما با سازمان ملل همین مسئله خانواده بوده و امروز فرزندان نامشروع و خانواده های غیر پایدار در اروپا و آمریکا بسیار زیاد بوده و راه آن این است که ما جریان فکری اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.
مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: ما هنوز از مفاهیمی که شهید مطهری در آثار خود در زمینه خانواده بیان کرده خیلی جلوتر نرفته ایم و حوزه باید در این حوزه اقدام جدی به عمل آورد.
آیت الله اعرافی یادآور شد: ما در عاشورا خانواده هایی را می بینیم که برای عشق به خدا از قیدهای خانوادگی رها شده اند و می توان درباره خانواده و عاشورا بسیار کار کرد.
منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7