کد خبر: 4954| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۴۰:۰ | تعداد بازدید: ۷۳۰۳

امام جمعه قم حرکت انقلاب را مبتنی بر منطق و عقلانیت دانست و گفت: همگان بدانند ایران بر اساس عقلانیت و حکمت عمل می کند اما در برابر تهدید تسلیم نخواهد شد.
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: حضرت با اعجاز الهی در کودکی به عالی ترین مقام یعنی ولایت و امام رسیدند.
وی افزود: عمر امام جواد(ع) در دوران جور و ستم سپری شد اما حضرت راه پدر را استمرار بخشید و در عمر کوتاه خود آثار و برکات فراوانی به جای گذاشتند، امامت کودکی و نوجوانی امام جواد(ع) حجت بالغه بود و با علم و دانش خود همه را شگفت زده کرد.
امام جمعه قم با اشاره به آغاز ماه ذی الحجه اظهار داشت: دهه اول ماه ذی الحجه همطراز ماه مبارک رمضان و از عالی ترین فرصت های در طول سال است، مناسبت های مهمی ماند عرفه، عید قربان و عید غدیر در ذی الحجه قرار دارد و که باید این فرصت های مغتنم عبادی بزرگ داشته شود، باید با دلی پاک و آمادگی به استقبال این ماه برویم و به وظایف خود عمل کنیم.
وی به سالروز ازدواج امیرمؤمنان علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و ادامه داد: جوانان برای سعادتمندی نیاز دارند که خانواده و مسؤولان مسیر درست اشتغال و ازدواج آنان را فراهم کنند تا ازدواج ها به موقع انجام شود و بر اساس معیارهای اسلامی صورت گیرد، این وظیفه بر دوش خانواده، مسؤولان و حکومت قرار دارد.
آیت الله اعرافی بالا رفتن سن ازدواج را یکی از مشکلات جدی امروز کشور دانست و ابراز داشت: افزایش طلاق و کاهش رشد جمعیت هم از مشکلاتی است که باید با تسهیل ازدواج های درست رفع شود، همگان در کمک به نسل جوان برای ازدواج آسان، درست و به موقع وظیفه دارند.
وی با گرامیداشت روز و تبریک آن به اصحاب رسانه عنوان کرد: از خدمات همه اصحاب رسانه تشکر می کنم، متأسفانه جریان رسانه در دنیا در دست امپراطوری های رسانه ای ظالم و ستم پیشه است که مانند اختاپوس تمام شریان های اطلاعاتی جهان و تحلیل و خبررسانی را زیر یوغ خود گرفته اند، به فضل الهی انقلاب اسلامی و جریان مقاومت پایه گذاری جریان درست اطلاع رسانی را آغاز کرده اند و باید از این جریان تشکر کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در خبررسانی و خبرنگاری صداقت و امانت، دانش و مهارت، بینش و تحلیل درست، دلسوزی برای جامعه، نقد سازنده و حمایت درست از خدمات صحیح باید در دستور کار باشد، جریان خبرنگاری صحیح باید در جهان اسلام در برابر جریانات اختاپوسی استکباری شکل بگیرد.
وی با اشاره به تحریم ظریف توسط آمریکا اضافه کرد: حتی رییس دستگاه دیپلماسی کشور که با زبان نرم با دنیا سخن می گوید از تحریم های دشمن مصون نماند، دنیا می داند که ایران دو زبان دارد که مکمل هم هستند، یک زبان ایران منطق، گفت وگو و سخن حکیمانه است، حرکت انقلاب اسلامی حرکتی عقلانی، منطقی و منطبق بر قواعد جهانی است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: زورگویان عالم بدانند ملت بزرگ ایران و امت اسلام در برابر زبان تهدید، تحریم، ستم، کشتار، جنایت و تجاوز از زبان قدرت و زور برخوردار است، وقتی انگلیسی ها کشتی ایرانی را غیرقانونی توقیف کردند، نیروهای مسلح ایران با قدرت تمام، کشتی انگلیسی که تجاوز کننده به حقوق بین الملل بود را توقیف کردند.
وی افزود: در 200 سال گذشته هر بار که کشور ما شکست خورده است، یکی از اضلاع قدرت بیگانگان نیروی دریایی قوی و مهاجم بود که کشور ما را عقب می زدند و سرزمین ما را تجزیه می کردند، اولین بار است که دشمنان در برابر نیروی دریایی مقتدر ملت ایران به زانو درآمدند و تسلیم شدند.
آیت الله اعرافی اظهار داشت:  وقتی نیروی دریایی در حال توقیف نفتکش انگلیسی بود، دو ناو بزرگ جنگی آمریکا و انگلیسی به سمت ایران آمدند و به نیروهای ایرانی می گویند دست نگه دارید اما فرماندهی اعلام می کند که اعتنا نکنید و به توقیف کشتی ادامه دهید، سپاهیان سلحشور با تمام شجاعت در برابر نیروی دریایی قدرتمند انگلیس و آمریکا ایستادند و شجاعانه کشتی را توقیف کردند و دشمنان عقب نشستند.
وی ادامه داد: همگان بدانند که ایران منطق دارد و بر اساس عقلانیت و حکمت عمل می کند اما در برابر تحریم و تهدید تسلیم نخواهد شد و به فضل خداوند نیروهای مقتدر و مؤمن در برابر ظلم و جنایت همه قداران با تمام قدرت خواهند ایستاد.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابراز داشت: بیانیه گام دوم انقلاب افزون بر این که 7 راهبرد را برای آینده کشور ترسیم کرده است، حاوی مجموعه ای از نظریات و تئوری های مهم در اداره انقلاب است.
وی عنوان کرد: اولین نظریه جمع بین نظام و انقلاب است، رهبر انقلاب فرمودند بین انقلاب و نظام و دستگاه قانونمدار تقابل وجود ندارد، نه با انقلاب بی نیاز از قانونمندی هستیم و نه قانونمندی ما را از انقلاب و روحیه جهادی بی نیاز می کند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: نظریه دیگری که در این بیانیه ترسیم شده این است که بین واگرایی و تجدیدپذیری منفعلانه که برخی به آن روی خوش نشان می دهند و تحجر، جمود و عدم نقد پذیری راه سومی وجود دارد، راه سوم این است که نقد را می پذیریم و درباره نقاط دارای اشکال تجدید نظر می کنیم اما نه به قیمت دست برداشتن از مبادی و اصول اساسی انقلاب و کوتاه آمدن در برابر منطق های باطل و گفتمان های جاهلانه عالم.
وی اضافه کرد: انعطاف پذیری در انقلاب هوشمند، فعال و مقاوم است، رهبر انقلاب فرمودند انقلاب اسلامی همچون پدیده ای زنده و با اراده همواره داری انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است اما تجدید نظر پذیر و اهل انفعال نیست، به نقدها حساسیت مثبت نشان می دهد و آن را نعمت خدا می شمارد اما هیچگاه از ارزش هایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است فاصله نمی گیرد، انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و بین جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند.
گفتنی است، آیت الله اعرافی در بخش پایان خطبه دوم به بیان نکاتی درباره اهمیت حج و نقش آن در وحدت امت اسلام و جنایت اخیر رژیم آل خلیفه در بحرین به زبان عربی پرداخت.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7