کد خبر: 4666| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۸ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۷۰۶۹

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: امروز حوزه جز خدمت به مردم به هیچ مسئله ای نمی اندیشد و با همکاری های صورت گرفته، امروز حوزه تمام دیون خود را به شهرداری پرداخته است.
آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم  افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 222 پروژه شهری قم که در مسجد حضرت علی اصغر(ع) منطقه نیروگاه برگزار شد، گفت: دهه کرامت را می توان دهه بازخوانی ظرفیت ها و جایگاه های ارزشمند مکانی و زمانی و اندیشه ای دانست.
وی با ذکر این مطلب که مکانی مانند قم با تاریخی درخشان و آثار بزرگ در طول تاریخ کم پیدا می شود، افزود: زمانی که معارف اسلام عرضه شد، قم و اهالی آن از این معارف  استقبال کردند، زمانی که اشعریون به قم مهاجرت کردند و آنجا که مردم قم از این پیام جدید استقبال کردند.
مدیر حوزه های علمیه  بیان کرد: این مکان مقدس تبدیل به پایگاهی برای معارف الهی در جهان شد؛ قبل از آنکه حضرت معصومه(س) در قم مدفون شوند نیز شاهد ارج و اهمیت این شهر بودیم، اما پس از حضور ایشان در قم شاهد تبدیل شدن این شهر به یک مکان اثرگذار در تمام عالم شد.
وی یادآورشد: جایگاه این شهر به حدی است که معارف منتشر شده از قم را در عالم طنین افکن شده است؛ قطعا این شان و عظمت قم مرهون حضور حضرت معصومه(ص)، وجود حوزه علمیه و مردم ولایتمدار و تمدن ساز بوده است.
امام جمعه قم بیان کرد: این مردم همراه اسلام و نهضت‌های بزرگ بودند و در عصر انقلاب اسلامی نیز این مدال افتخار بر شانه‌های این مردم نصب شد که آن‌ها اصحاب صاحب‌الزمان(عج) و پیشگام معارف الهی شده‌اند.
وی گفت: خدمت مسئولان به این منطقه بالاترین خدمت است؛بحمدالله تمامی مدیران شهرداری به دنبال تقسیم عادلانه خدمات شهری در قم هستند و در سند های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شهرداری این افق های مهم انقلاب اسلامی دیده شده است.
مدیر حوزه های علمیه در ادامه شهر اسلامی را دارای سه ضلع مهم امنیت، آبادانی و عمران و اخلاق و ادب دانست و بیان کرد: مسئولان ما باید در خدمات خود این سه نکته مهم را موردتوجه قرار دهند.
وی یادآورشد: زمانی یک شهر پیشرو خواهد بود که همه مردم در برابر شهر خود احساس مسئولیت کنند؛ اگر ما مقابل آسیب های اجتماعی، بی عدالتی، ظلم و رنج محرومان بی تفاوت شدیم، دیگر نمی توانیم بگوییم شهری اسلامی داریم.
مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که قم باید در تمام شاخص های شهری در رتبه نخست قرار گیرد، یادآورشد: این مطلب به این دلیل است که قم نماد انقلاب و مظهر یک شهر الهی و ایمانی است و باید همه کمک کنیم عدالت، امنیت، آبادی و کاهش مفاسد اجتماعی در شهر قم ملموس شود.
وی ادامه داد: در یکصد سال اخیر قم آرام آرام به مرکز معارف اسلام به صورت بی‌رقیب در همه عالم تبدیل شده و بعد از انقلاب اسلامی نیز قم بر همه عالم اثر گذار شده است ، انقلابی که از قم برخاسته امروز در همه عالم حضور دارد و طنین‌افکن است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: قم به خصوص در دهه‌های اخیر منطقه نیروگاه نقش مهمی در عرصه‌های انقلابی داشته است و بنده افتخار دارم که در این منطقه زندگی می‌کردم و این منطقه را پیشگام ارزش‌های انقلابی می‌دانیم و خدمت سایر سازمان‌ها و نهادها به این منطقه و دیگر مناطق قم بالاترین خدمت است هر چند همه مناطق باید عادلانه ترقی کنند و ما به همه مردم در حاشیه و متن شهر باید توجه داشته باشیم به ویژه مناطقی که پر جمعیت است و شور انقلابی و اسلامی دارد.
وی گفت: امروز حوزه جز خدمت به مردم به هیچ مسئله نمی اندیشد و با همکاری های صورت گرفته، امروز حوزه تمام دیون خود را به شهرداری پرداخته است.
منبع: مرکز مدیریت حوزه های علمیه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7