کد خبر: 4427| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۰:۰ | تعداد بازدید: ۷۴۵۱

مدیر حوزه های علمیه گفت: مسأله حجاب و عفاف موضوع مهمی است که باید از سوی آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه های علمیه، اصناف و عموم مردم در جامعه نهادینه شود و ضرورت آن برای نسل جوان تببین شود.

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم اظهارکرد: نیروی انتظامی یک نیرو فعال در عرصه های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی با یک حجم عظیم و متنوع است که کمتر نظیر این حجم کار در جای دیگری دیده می شود.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: طرح حجاب و عفافی که در آن سالها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و 25 دستگاه موظف به همکاری در این موضوع شدند، متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفت و اگر همه دستگاهها پای کار بودند، قطعا امروز شاهد چنین وضع فرهنگی نبودیم.
آیت الله اعرافی بیان کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون رسمی کشور است و دستگاه های مختلف باید نسبت به آن توجه داشتند و نسبت به رعایت و اجرای قوانین مربوط به خود اهتمام داشته باشند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نهادینه کردن موضوع مهمی همچون عفاف و حجاب باید توسط همگان به ویژه امامان جمعه و جماعت و متدینین در جامعه تببین گردد، اصناف بهترین نقش را می توانند برای تببین، تبلیغ و ترویج این مهم ایفا کنند.
امام جمعه قم تأکید کرد: حوزه علمیه نیز نسبت به این موضوع مسئولیت دارد و باید با همه ظرفیت خود نسبت به تببین و ترویج آن به میدان وارد شود، کما اینکه همیشه چنین بوده است و امیدواریم با تشکیل کارگروهی حجاب و عفاف با حضور کارشناسان حوزوی و نیروی انتظامی اقدامات ارزشمندی در این عرصه رقم بخورد.
منبع: خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7