کد خبر: 4519| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۹ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۹:۰ | تعداد بازدید: ۷۵۱۴

آیت الله اعرافی گفت: راه حل مشکلات ما مذاکره با این عهد شکن نیست، بلکه مقاومت و استواری در مسیر حق و حقیقت و انقلاب اسلامی است؛ امروز نیز فیضیه اعلام می کند که در کنار ملت ایران و اسلام و انقلاب آن است.
آیت الله علیرضا اعرافی  در مراسم سالروز واقعه حمله ددمنشانه عناصر رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه که در این مدرسه مبارکه برگزار شد گفت: مذهب نورانی اهل بیت(ع) به عنوان مکتب جعفری نام گذاری شده است و این نام گذاری، قطعا فلسفه و مبدائی دارد که شناخت ماهیت آن بسیار مهم است.
وی افزود: 100 هزار حدیث در مجامع حدیثی از پیامبر و اهل بیت(ع) نقل شده است که کاخ رفیعی از معارف اسلامی در شاخه های گسترده معارف و علوم از جمله علوم عقلی و نقلی و کلامی و... است.
مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: از این تعداد حدیث 85 هزار حدیث در 110 جلد کتاب شریف بحارالانوار ثبت و ضبط شده است؛ 38هزار و 559 حدیث از این میزان حدیث از احادیث و خطابه ها و وصیت و مناظرات و... امام صادق(ع) است.
وی گفت: در عصر 34 ساله ای که گشایشی نسبی در اوضاع سیاسی و اجتماعی پیش آمد این میزان حدیث و معارف برای ما و کل بشریت به یادگار مانده است؛ این میراث ارزشمند در کنار احادیث امام باقر(ع) و به طور کلی  صادقین(ع) ابواب عظیم معارف اعتقادی و فقهی و.. . را به روی بشر می گشاید.
آیت الله اعرافی تصریح کرد: این دو امام ارکان اعتقادی و پایه های معرفتی ما را استوار کردند؛ اگر این روایات و احادیث نبود، امروز این سیل از انوار معارف عاشورایی و اهل بیتی(ِع) در جهان پراکنده نبود و این میراث عظیم مکتوم می ماند.
وی گفت: 2 هزار راوی در کتب خود این روایات را ثبت و ضبط و منتشر کرده اند؛ کتب فقهی ما نیز از همین احادیث سیراب و پویا شده است و نمی توان هیچ کتب فقهی را یافت که از این احادیث در استنباطات احکام و حلال و حرام الهی استفاده نکرده باشد.
امام جمعه قم تصریح کرد: امام صادق(ع) در کشاکش احوال و در شرایطی که عالم اسلام تحت هجوم تفکرات و شبهات بسیار بود این چنین معارف سترگی را پیش پای همه مسلمانان گذاشتند و بسیاری از انحرافات رااز بین بردند؛ آنچه از توحید و اصول دین به ما رسیده است با در نظر گرفتن مجموعه و بنیان های معرفتی این امام قابل شناخت و تبیین است، زیرا امام صادق(ع) تمامی ارکان دین را به خوبی تبیین کردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نظام وکالت و مرجعیت و ولایت فقیه و اصولی چون جهاد و.... برگرفته از بنیان های معرفتی است که امام صادق(ع) آنها را برای ما تبیین کردند؛ امروز نیز می توانیم روی همین اصول معرفتی در دنیا، مکتب اهل بیت(ع) را مطرح کنیم؛ این معارف پیام های زندگی بخش و نجات بخش برای دنیای امروز ما است؛ این پیام ها نماد اسلام و ارزش های متعالی دین ما است.
وی با اشاره به حادثه هجوم وحشیانه عناصر رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه گفت: این حرکت، با محوریت مرجع عالی قدر تشیع مرحوم آیت الله العظمی  گلپایگانی انجام شد که نماد مرجعیت مقاوم و انقلابی بودند؛ مرجعی که بیت ایشان ملجأ انقلابیون و محل رفت و آمد و جلوس و التیام گاه دردها و جراحت های آنها بود.
مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از نمادهای مقاومت و انقلابی گری این مرجع بزرگ آن بود که ایشان با علم به اینکه با برگزاری این مراسم با هجوم رژیم سفاک پهلوی مواجه خواهد شد با قدرت این مراسم را برگزار کردند و از حرکت خود کوتاه نیامدند تا شان دین و امامت و حوزه و روحانیت را حفظ کنند؛ ایشان هیچ گاه از این حادثه کناره گیری نکردند و با قدرت در مقابل آنها ایستادند.
آیت الله اعرافی یادآورشد: پس از حادثه تلخ و سنگین از ایشان در خصوص این حادثه سوال شد، ولی ایشان با قاطعیت و عرفان عملی که داشتند فرمود: ما راضی به رضای خدا هستیم؛ ایشان با احساس انجام وظیفه رضایت خود را از این مساله و ایستادگی در مقابل رژیم نشان دادند.
وی تصریح کرد: حادثه فیضیه دستمایه ای برای حرکت عظیم امام راحل برای تحقق انقلاب اسلامی بود؛ همین جسارت و خون ریزی رژیم بود که امام راحل توانستند با نیروی الهی که از این خون های پاک گرفتند مردم را متحد کنند و دودمان این رژیم را به باد دهند؛ این حرمت شکنی امواج انقلاب اسلامی را در کشور بعدها در مناطق دیگر حاصل شد.
آیت الله اعرافی یادآورشد: حرمت شکنی فیضیه آغاز شکل گیری فصل جدید انقلاب شد و امروز نیز سپاه شیطان و اهریمنان عالم با عهد شکنی و تحریم کشور و فشار حداکثری برای این مردم انقلابی با کمال وقاحت به ساحت مقدس مرجعیت و رهبری نظام اهانت کرده و این جایگاه را به خیال خام خود تحریم کرده است.
وی گفت: آنها به خیال خام خود می توانند که مقدس ترین مقدسات ما را تحریم کنند؛ امروزه دشمنان حتی مزدوران خود را نیز برای هجمه به ما ترغیب می کنند؛ در همین راستا در منامه کنفرانسی را تشکیل دادند که مثلا با اسراییل که دشمن خدا است روابط شان را عادی کنند.
مدیر حوزه های علمیه خطاب به دول عربی و اسلامی حاضر در این کنفرانس بیان کرد: اف و ننگ بر شما سران عربی که با دشمن خدا و رسول خدا دست دوستی دادید؛ کاری کردید که آن مردک آمریکایی بگویید سران عرب به شکلی سخن می گفتند که گمان می کردیم گویا آنها سران اسراییل هستند؛ اف بر شما که با رسول خدا به جنگ آمده اید؛ ننگ بر شما عهد شکنان و مزدوران که این چنین به امت و آرمان اسلامی ما خیانت کردید.
وی گفت: امروز دشمن در زنجیره تحریم های خود رهبر انقلاب را نیز تحریم کرده است؛ ولی آیا می دانید که چه خباثتی به خرج داده اید؟ ملت ما بیدار است و مثل همیشه در میدان حاضر است و با این حرمت شکنی ها نیز نمی توانید عزم این ملت ولایی را بکاهید و قطعا این کشور و نظام و مردم توطئه های شما را از بین می بردو دماغ شما را به خاک می کشاند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: دشمن همیشه دم از جنگ می زند؛ ولی از این کار می ترسد؛ از این روی سعی می کند که با تحریم به ملت ما فشار بیاورد ولی در این کار نیز شکست خواهید خورد؛ مسئولان ما باید با عزمی راسخ تر از گذشته به شکل قاطع و بنیادی در مقابل این دشمنان بایستند؛ دشمن ثابت کرد که اهل مذاکره سازنده نیست و نباید با این دشمن عهد شکن مذاکره کنیم که قطعا به جایی نمی رسیم.
آیت الله اعرافی بیان کرد: راه حل مشکلات ما مذاکره با این عهد شکن نیست، بلکه مقاومت و استواری در مسیر حق و حقیقت و انقلاب اسلامی است؛ امروز نیز فیضیه اعلام می کند که در کنار ملت ایران و اسلام و انقلاب آن است.
وی گفت: مراجع و علما و فضلا نیز که غمخوار ملت و همیشه در کنار مردم هستند امروز نیز همان فریاد امام راحل را که بیش از نیم قرن پیش از این محل برخواست را بر می آورند که نمی ترسیم و خم به ابرو نمی آوریم و در مقابل این دشمن خیره سر ایستادگی می کنیم.
منبع: خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7