کد خبر: 4546| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۰ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۹:۰ | تعداد بازدید: ۵۲۸۵

مدیر حوزه‌های علمیه مجد و عظمت حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین مسئله در فعالیت‌های تمام مدیران دانست و گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ معمار علم بوده‌اند و این مأموریت همچنان باید ادامه پیدا کند.
آیت‌الله اعرافی در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،  ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام گفت: مجمع عمومی متشکل از اساتید  سابقه‌دار حوزه علمیه قم می‌باشند که دارای فکر و طرح بوده  و این ظرفیت بزرگی است که قدر آن را باید بدانیم.
 مدیر حوزه‌های علمیه افزود: نگاه من به مجمع عمومی جامعه مدرسین، نگاه استعانت و یاری است که باید راه‌های ارتباط بیشتر و بهتر باشد که در همین رابطه نیازمند کمک مجمع عمومی جامعه مدرسین در ارائه طرح‌های لازم در جهت ارتقاء حوزه‌های علمیه و دستیابی حوزه‌ها به جایگاه منیع و فاخر خود، شود.
 وی جایگاه شورای عالی حوزه‌های علمیه را بسیار منیع دانست که مورد تائید مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم می‌باشند گفت: اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه هم نسبت به ارتقاء حوزه‌های علمیه دغدغه‌ها و طرح‌های خوبی داشته و دارند که با همکاری مجمع عمومی جامعه مدرسین می‌توان بهترین روش و راهکار را به دست آورد.
 آیت‌الله اعرافی در ادامه بیان داشت:  استفاده از ظرفیت طلاب و فضلا امری است که نباید در جهت اهداف حوزه‌ها و نظام اسلامی نادیده گرفته شود و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در راستای همین اهداف فعالیت کنند.
 وی مجد و عظمت حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین مسئله در فعالیت‌های تمام مدیران دانست و گفت:  حوزه‌های علمیه در طول تاریخ معمار علم بوده‌اند و این مأموریت همچنان باید ادامه پیدا کند.
 عضو شورای  حوزه های علمیه، مطالعات راهبردی در حوزه‌ها را یک امر ضروری دانست و بیان کرد: باید از ابتدای تأسیس مدیریت حوزه‌های علمیه به‌عنوان یک امر حیاتی به آن توجه می‌شد، البته برای احیای مجد حوزه‌ها باید زحمت کشید تا در تراز جهان امروز و فراتر از آن حرکت کنیم که این کار شدنی است و ما در جامعةالمصطفی بااینکه تمام طرح‌های ما محقق نشد، ولی بازهم به مرحله مطلوبی رسید و این را تجربه کردیم.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به‌ضرورت کار جمعی در حوزه گفت: باهم فکری و هم‌اندیشی خیلی از کارهای بزرگ را می‌توان انجام داد که البته گاهی احساس می‌شود در حوزه کار جمعی انجام دادن مقداری سخت است، ولی باید به این‌سو حرکت کنیم.
 وی یکی از مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه را مسئله گفتگوی ادیان بیان کرد و گفت:  در این رابطه باید با برنامه باشیم، اطلاعاتمان بروز باشد و قوی عمل کنیم.
 آیت‌الله اعرافی در پایان سخنانشان  هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین را به‌عنوان اتاق فکر و مشاور عالی مدیر حوزه‌ها دانست و گفت: هر طرحی که در مجمع عمومی جامعه مدرسین تصویب می‌کنید به من ارسال کنید.
منبع: مرکز مدیریت حوزه های علمیه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7