کد خبر: 4594| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۲ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۴۴۲

آیت الله اعرافی گفت: قم و مشهد مختص به خود نیستند بلکه کارکردهای ملی و بین المللی دارند.
آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با شهردار مشهد، که در دفتر مدیر حوه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: قم و مشهد مختص به خود نیستند بلکه کارکردهای ملی و بین المللی دارند.
وی افزود: شهرداری و شورای شهر همیشه باید تفکرات جامعی در عرصه های مختلف داشته باشد؛ مدیران شهرداری به خصوص در مشهد باید نگاه جامع و راهبردی نسبت به مسایل مختلف داشته باشند.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: نگاه جامع شهری متوازن با محوریت رویکرد علمی و فرهنگی باید در نگاه مدیران وجود داشته باشد تا بتوانیم حوزه های مختلف شهری و اجتماعی را مدیریت کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: محوریت امام رضا(ع) برای این شهر یک محوریت ویژه است که باید در همه کالبد شهری تجلی پیدا کند؛ این حوزه نیازمند فعالیت های نرم افزاری و پیچیده و دقیق است.
وی تصریح کرد: عرصه بین المللی مشهد باید در تصمیم سازی های مختلف در نظر گرفته شود؛ این عرصه نیز نیازمند یک پروژه مطالعاتی جامع دارد و اگر این طرح تهیه شد می توانیم نهادهایی چون المصطفی را نیز دعوت به همکاری علمی و فکری کنیم.
آیت الله اعرافی یادآور شد: رابطه قم و مشهد باید بیش از پیش تقویت شود؛ خوشبختانه شهردار قم شخصیتی فرهیخته و تعامل گرا است که امیدواریم یک پروژه مشترک را بتوانیم با مشهد اجرا کنیم و در نهایت همه مردم و شیعیان و شیفتگان اهل بیت(ع) از آن بهره مند شوند.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: حوزه به دنبال ایجاد مراکزی در سطح کشور است که در سطح تابستان بتواند دوره های مختلف را با رویکرد رفاهی، فرهنگی، آموزشی اسکان دهد؛ سال گذشته 20 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.
منبع: خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7