کد خبر: 9760| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۶ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۸۲

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشییع امروز در تاریخ انقلاب بی نظیر بود، این نمود و نماد پایداری مردم بر انقلاب اسلامی و نشانه آن تجلیات الهی بود که از مسیر سردار سلیمانی بروز پیدا کرد.
دکتر سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: تشییع امروز در تاریخ انقلاب بی نظیر بود، این نمود و نماد پایداری مردم بر انقلاب اسلامی و نشانه آن تجلیات الهی بود که از مسیر سردار سلیمانی بروز پیدا کرد. 
 وی افزود: سردار سلیمانی سرش را به خدا سپرده بود، با همه وجود خالصانه زندگی و عمل می کرد. نگاهش یک نگاه جهانی و اسلام گرا بود، نگاهش دستگیری از مردم بود و این نگاه بازگشت به جامعه داشت. وقتی مردم ببینند کسی فکری جز عمل صالح ندارد به او اقبال می کنند.
دکتر عاملی اضافه کرد: حضور مردم پیامش برای جهان این است که حرکت اسلامی روز به روز پویاتر می شود. علمی که دست حضرت ابوالفضل بود، هرگز زمین نیفتاده است. مسیری که امام حسین(ع) باز کرد، هرگز سست نشده و این پایداری را در دوره ای که مردم ایران مشکلات اقتصادی و مسائل مختلفی هم دارند، پابرجاست. زمانی که امکان احتمال خطر برای اسلام و مسلمین و ایران می دهند به میدان می آیند. 
 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی انصافا شخصیت الهی بود، من فکر می کنم سردار سلیمانی آن رحمت نسل جنگ را بروز داد. مردم ما می دانستند و پشت سر شهدا بودند ولی یک بار دیگر با شهادت این مرد بزرگ برایشان بروز پیدا کرد که نسل جنگ نسلی هستند همه وجودشان برای اسلام و انقلاب و مظلومین جهان است.
 وی اظهار داشت: ترامپ هم به تعبیر سردار سلیمانی یک قمار بازی که مست لایعقل هست و چشمانش وضعیت جهانی را نمی بیند. مثل یک انسان کور به جهان نگاه می کند و رفتارش رفتار یک مست لایعقل قمار باز است و واقعا به تعبیر سید نصرالله لنگه کفش امثال سردار سلیمانی هم نمی شوند، به نظرم همان طور که خون امام حسین(ع) نظام بنی امیه را زمین زد، خون سردار سلیمانی نظام سلطه جهانی را زمین خواهد زد. ما شاهد خواهیم بود یک جوشش عظیمی در سطح جهانی ایجاد خواهد شد.
دکتر عاملی ادامه داد: سردار سلیمانی عامل امنیت جهان، حتی اروپا و آمریکا بود، خطرزایی داعش برای منطقه غرب آسیا نبود خطرزاییش در اروپا و آمریکا بود. امروز مردم اروپا و آمریکا به خونخواهی سردار سلیمانی برعلیه دولتهایشان باید قیام کنند. 
وی یادآور شد: شخصیتی که معنا و مفهوم دیگری به جنگ داد. جنگ سردار سلیمانی جنگ اسلامی بود او حتی به دشمنش توجه می کرد که دشمنش را هم بی جا نکشد. در همین مبارزاتی که در عراق و سوریه داشت وقتی از سلحشوری های سردار در توجه به سلامت جامعه انسانی تعریف می کنند یک چهره دیگری از جنگ ترسیم می شود. جنگ کلاسیک در دنیا جنگ بی رحمی است جنگی است که بین مردم عادی و مردم نظامی تفاوتی نمی گذارد، اگر پایش بیافتد قتل عام عمومی می کند. کشتارهای جمعی که در دنیا اتفاق افتاده نشانگر این است که در جنگ کلاسیک هیچ رحمی به مردم ندارند ولی سردار سلیمانی تیرش ظالم حربی را نشانه می گرفت که هیچ راهی جز کشتارش نبود.

منبع:خبرگزاری دانشجو

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7