کد خبر: 4220| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ | ساعت ۰:۴:۰ | تعداد بازدید: ۸۷۹۲

جلسه 117 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
جلسه 117 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در تشریح دستور و مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه که به بحث پیرامون راهکارهای اجرایی سازی "رونق تولید" اختصاص داشت، جایگاه و نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان "ستاد فرماندهی فرهنگ و علم کشور" مورد بررسی و کنکاش اعضاء قرار گرفت.
وی افزود: این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که هم علم و هم فرهنگ در موضوع "رونق تولید" دارای نقش و جایگاه ویژه هستند و به همین دلیل باید شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع مبانی فرهنگی و علمی "رونق تولید" نقش خود را تعریف و ایفاء کند.
تصویب مصوبه درخصوص رونق تولید
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پس از ارائه گزارش تهیه شده در دبیرخانه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و اظهار نظر اعضاء، مصوبه متقن و مفیدی به تصویب رسید که به خواست خدا به زودی ابلاغ خواهد شد.
مقایسه تطبیقی میان سیاست‌ها و برنامه‌های "رونق تولید" در برخی کشورها
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در تشریح گزارش تهیه شده در دبیرخانه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در این گزارش با احصاء و تشریح الزامات "رونق تولید" از منظر فرهنگی و علمی، مقایسه تطبیقی میان سیاست‌ها و برنامه‌های "رونق تولید" در برخی کشورهای دیگر نیز صورت گرفته است.
وی افزود: با توجه به این نکته که در 10 سال گذشته، مقام معظم رهبری «مدظله العالی» شعار سال را از میان موضوعات اقتصادی تعیین کرده‌اند؛ لزوم تعریف ارتباط منطقی میان این نامگذاری‌ها نیز مورد تاکید اعضاء قرار گرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در بخش دیگری از گزارش تهیه شده توسط دبیرخانه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، 4 دسته سیاست تحت عناوین تولید دانش‌بنیان، الزامات فرهنگی رونق تولید، عرضه محصولات دانش بنیان و سمت دهی تقاضا به سمت تولید داخلی دسته بندی و احصاء شده است.
دکتر کبگانبان گفت: اعضای جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون این 4 دسته سیاست، مقرر کردند تا دستگاه‌های مسئول برنامه‌های اجرای خود در راستای اجرایی سازی این سیاست‌ها را تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.
وی در پایان افزود: این برنامه‌ها پس از ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحن این شورا تلفیق و تصویب و به صورت یک برنامه جامع برای تحقق شعار سال به منظور اجراء به دستگاه‌های مجری ابلاغ خواهد شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7