کد خبر: 4206| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۴۷:۰ | تعداد بازدید: ۴۴۷۶

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز جمعه 13 اردیبهشت 1398 از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این بازدید که دکتر منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران دبیرخانه شورا دکتر عاملی را همراهی می‌کردند، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و با تعدادی از مسئولان غرفه‌های سی و دومین نمایشگاه کتاب گفتگو کرد.
همچنین دکتر عاملی در دیدار با دکتر جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتاب دیجیتال موضوع مهمی است و باید نشر و استفاده از این کتاب ترویج شود.
وی افزود: از منظر زیست‌محیطی و به منظور کاهش استفاده از کاغذ و همچنین سهولت استفاده از کتاب دیجیتال در اوقاتی مانند رانندگی، نیز کتاب دیجیتال در قالب کتاب صوتی و کتاب‌های صوتی تصویری و حتی واقعیت مجازی دارای اهمیت است.
در حوزه کتاب دیجیتال مالکیت معنوی محترم شمرده شود
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع مالکیت معنوی ادامه داد: در حوزه کتاب دیجیتال باید مالکیت معنوی محترم شمرده شود.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با تأکید بر اهمیت توزیع کتاب گفت: در حوزه توزیع و فروش کتاب باید یک استارت آپ و شرکت دانش‌بنیان گسترده و فراگیر تأسیس شود تا از پراکنده‌کاری در این زمینه جلوگیری شود.
پیشنهاد اسناد بالادستی حوزه کتاب از جانب فعالان این حوزه به شورا ارائه شود
وی با اشاره به تصویب ضوابط و مقررات نشر کتاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پیشنهاد تدوین اسناد بالادستی حوزه تولید، انتشار و توزیع کتاب می‌تواند از جانب فعالان این حوزه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در صورتی که این پیشنهاد به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود، شورا نیز آمادگی دارد تا با هم‌اندیشی همه مسئولان بخش کتاب این اسناد را تصویب کند.


خلاصه‌نویسی در شبکه‌های اجتماعی مفهوم کتاب را متحول کرده است
دکتر عاملی با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در حوزه کتاب گفت: خلاصه‌نویسی که از لوازم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است و مفهوم کتاب را دچار تحول کرده است.
وی افزود: بر اساس آمار، میانگین استفاده از نوجوانان و جوانان کشور از فضای مجازی به روزانه 5 ساعت رسیده که اگر کتاب وارد این ساعات شود، مطالعه مفید در کشور افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران همچنین به موضوع دیپلماسی کتاب تأکید کرد و ادامه داد: صادرات کتاب هم می‌تواند قاچاق کتاب را کاهش دهد و هم می‌تواند موجب ترویج گفتمان و ادبیات ایرانی و اسلامی شود.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این دیدار دکتر جوادی و جمعی از مسئولان سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گزارشی از روند برگزاری این نمایشگاه ارائه کردند.
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7