کد خبر: 4424| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۹ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۷۲۹۴

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جهش علمی در ایران از تاکیدات مقام معظم رهبری است گفت: در این راستا توانمندی قدرت اقتصادی بر اساس محور بنیادین و پیوست فرهنگی مورد توجه قرار دارد و عزت اسلام و ایران در قدرت اقتصادی تامین می‌شود.
حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی پیش ازظهر امروز در نشست شورای دانش‌بنیان استان بوشهر با اشاره به تدوین سند جامع علمی کشور و برش استانی اظهار داشت: استان بوشهر در تدوین سند دانش ‌بنیان در کشور به عنوان الگو مطرح است چراکه هم‌گرایی و هم‌افزایی در تدوین این سند حائز اهمیت است.
وی، توسعه و پیشرفت همه جانبه را از اهداف سند دانش بنیان استان بوشهر دانست و تصریح کرد: عمق بخشی به توسعه در ابعاد گوناگون اقتصادی، صنعتی و فرهنگی از اهداف مهم تدوین سند جامع علمی است که استان بوشهر با ظرفیت‌های مهم در این راستا حرکت قابل توجهی داشته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز توسعه کشور برای افق 1404 در اوائل انقلاب تدوین شد افزود: این سند که به عنوان نخستین سند توسعه  کشور محسوب می‌شود و در قالب برنامه‌های 5 ساله اجرایی شده و 5 برنامه پشت سرگذاشته و اکنون در برنامه ششم این سند قرار داریم.
عاملی با تاکید بر توجه به اهداف تدوین شده بر اساس سند چشم‌انداز تصریح کرد: در سند دانش بنیان استان بوشهر در 8 محور تدوین شده که این محورها در قالب 68 برنامه عملیاتی می‌شود.
وی، با بیان اینکه شش اولویت برای سند دانش بنیان استان بوشهر مشخص شده است افزود: این اولویت‌ها بر اساس ظرفیت‌ها شامل صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات و کشاورزی، گردشگری، استحصال آب و آب شیرین‌کن، فناوری‌های نوین تعیین و مشخص شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به اینکه افق سند دانش بنیان استان بوشهر تا سال 1404 است افزود: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد تلاش برای فرهنگ جمعی است که در سند دانش بنیان استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.
عاملی یکی از موانع جهش پیشرفت در ایران را ضعیف بودن کار جمعی دانست و تاکید کرد: کار جمعی یک فرهنگ خاص طلب می‌کند که در این حوزه نیاز به کار بیشتری داریم.
وی افزود: باید فرهنگ کار جمعی در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار بگیرد که در سند دانش بنیان استان بوشهر این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
وی از تدوین اجرای شهر هوشمند بوشهر خبر داد و بیان کرد: شهر هوشمند بوشهر بر اساس سند دانش بنیان تدوین شده که نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت همه جانبه دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به تدوین سند شهرهوشمند تهران تصریح کرد: 68 لایه در 1700 خدمات برای شهر هوشمند تهران دیده شده که 68 لایه در حوزه‌های گوناگون طراحی شده است.
عاملی با تاکید بر ارتباط شهر هوشمند به شهر سبز افزود: هدف شهر هوشمند دسترسی سریع مردم به انواع خدمات شهری است که باید به شهر سبز که همان محیط زیست سالم، هوای سالم و برخورداری مردم  از آرامش و آسایش ارتباط داده شود.
وی، با اشاره به اینکه روزانه 18 میلیون سفر بین شهری در شهر تهران انجام می‌شود خاطر نشان کرد: علت مهم آلودگی هوا در شهر تردد بیش از اندازه خودروها است که بر اساس مطالعات انجام شده با اجرایی شدن شهر هوشمند در تهران 40 درصد سفرهای بین شهری کاهش می‌‌دهد چراکه 70 درصد ترددها در شهرها تهران برای گرفتن خدمات است.
منبع: تسنیم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7