کد خبر: 4292| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۷ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۹:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۸۵۹۱

جلسه 817 شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز 07/03/1398 به ریاست دکتر علی لاریجانی نایب رئیس اول این شورا در محل ریاست جمهوری برگزار شد.

تعیین و تصویب تکلیف برای دستگاه های عضو در راستای رونق تولید
دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه با بیان اینکه دستور اصلی و محوری جلسه موضوع شعار سال یعنی رونق تولید بود، گفت: مقام معظم رهبری 10 سال متوالی است که در نامگذاری سال ها روی موضوعات اقتصادی تاکید داشته اند.
وی افزود: این نامگذاری عنوان برای یک سال به معنای آغاز آن موضوع در سال و توجه به آن در سال های آینده نیز است.
دکتر عاملی تصریح کرد: کلیات سندی در خصوص رونق تولید در شرایط تحریم با رویکرد اقتصاد مقاومتی پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید که در آن 10 سیاست که تکالیفی ضمن آن برای دستگاه های عضو شورا با رویکرد موضوعات دانش بنیان و فرهنگ مبنا تعیین شده است.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران اضافه کرد: بر اساس این سیاست های تصویب شده دستگاه ها موظف می شوند که برنامه اقدام تهیه کنند که این برنامه ها در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و ستاد راهبری مهندسی فرهنگی کشور به تصویب خواهند رسید و ظرف مدت شش ماه گزارش های عملکرد آن باید در صحن شورا ارائه شود.
تصویب جایزه بین المللی ایثار
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب موضوع جایزه بین المللی ایثار گفت: این جایزه در سطح ملی و بین المللی اجرایی خواهد شد که اساسنامه آن در جلسه امروز به تصویب رسید.
تصویب سهمیه پنج درصد مازاد بر کنکور برای مناطق سیل زده
دکتر عاملی همچنین با اشاره به سیل اخیر که مناطقی از کشور را با آسیب دچار کرد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصویب کرد که پنج درصد مازاد بر ظرفیت عمومی کنکور به عنوان سهمیه به مناطقی که به صورت مستقیم دچار آسیب سیل شدند اختصاص پیدا کند.
وی تاکید کرد: این سهیمه مازاد بر ظرفیت عمومی کنکور است و سایر داوطلبان کنکور به هیچ وجه تحت تاثیر آن قرار نخواهند گرفت.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: تشخیص مناطق سیل زده که شامل مصوبه می شوند به عهده وزارت کشور و وزارت علوم خواهد بود.
انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد راهبری مهندسی فرهنگی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از مشخص شدن نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد راهبری مهندسی فرهنگی خبر داد.
دکتر عاملی گفت: بر این اساس حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی و حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد راهبری مهندسی فرهنگی معین شدند.
موافقت با عضویت نماینده وزارت علوم در شورای اجتماعی کشور
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از موافقت این شورا برای عضویت نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شورای اجتماعی کشور در جلسه امروز خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان عضو هیئت نظارت مرکزی بر تشکل های اسلامی دانشگاهی شد
دکتر عاملی افزود: همچنین در این جلسه با انتخاب حجت الاسلام والمسلمین محمدیان به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت مرکزی بر تشکل های اسلامی دانشگاهی موافقت شد.
انتخاب مجدد حجت الاسلام والمسلمین قمی برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات
وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین قمی نیز مجددا به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شدند.
انتخاب نمایندگان شورای سیاستگذاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از انتخاب آقای رحیم پور ازغدی و دکتر مخبر دزفولی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای سیاستگذاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی خبر داد.
انتخاب اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی انقلاب فرهنگی
دکتر عاملی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصل هیئت امنای این شورا نیز است اختیارات خود را در این جلسه به کمیسیون دائمی این شورا واگذار کرد، گفت: اعضای این کمیسیون نیز در جلسه انتخاب شدند که شامل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدعلی کی نژاد، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دکتر منصور کبگانیان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی هستند.
تایید انتخاب نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسی در هیئت امنای فرهنگستان ها
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت تایید نمایندگان فرهنگستان ها در هیئت امنای فرهنگستان ها گفت: دکتر محمد دبیری مقدم در جلسه امروز با پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تایید جلسه برای عضویت در این هیئت امنا انتخاب شد.
انتخاب رئیس و اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی
دکتر عاملی با اشاره به عضویت 10 نفر نماینده از جانب شورای عالی حوزه علمیه در شورای تخصصی حوزوی و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، حجت الاسلام والمسلمینسید حسن ربانی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف طباطبایی نژاد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن میرمعزی به عنوان نمایندگان شورای عالی حوزه علمیه در شورای تخصصی حوزوی انتخاب شدند.
وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دکتر فریبا علاسوند، دکتر رحیمی صادقی نیز به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تخصصی حوزوی انخاب شدند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از انتخاب مجدد حجت الاسلام والمسلمین دکتر پارسانیا به عنوان رئیس شورای تخصصی حوزوی خبر داد.
تصویب ارائه آموزشهای مهارتی به دانش آموزان شاخه نظری دوره متوسطه دوم
همچنین به گفته دکتر عاملی در جلسه ۸۱۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان شاخه نظری دوره متوسطه دوم با هدف افزایش توانایی دانش آموزان برای تولید برای منتخبی از آنها و به صورت داوطلبانه به تصویب رسید.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7