کد خبر: 6540| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۹:۴۰:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۹۳

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور زیارت را مکتبی مهم دانست که در خود همه معارف دین را جای داده است و افزود: همه معارف و آموزه‌ها در قالب زیارت تجلی پیدا کرده است.
آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان قرارگاه اربعین که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، بیان کرد: بحث زیارت در فرهنگ شیعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی زیارت را مکتبی مهم  دانست که در خود همه معارف دین را جای داده است و افزود: همه معارف و آموزه‌ها در قالب زیارت تجلی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: خدمت و تلاش برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی عظیم اربعین به نوعی خدمت به بشریت و ترقی جامعه بشری محسوب می‌شود.
عضو فقهای شورای نگهبان مقوله زیارت را در کنار دعا و مناجات به شکل دو بال ویژه در اسلام و معارف اهل بیت(ع) دانست و افزود: دعا و مناجات باعث رشد و تعالی انسان مؤمن می‌شود.
وی زیارات را وسیله اتصال به مبدا و طریق الی الله دانست و تصریح کرد: ویژگی مناجات و زیارت آن است که تمام حقایق دین در این دو به نوع خاصی متجلی شده است.
وی دو دریچه مناجات و زیارت را دو بال سلوک الی الله دانست و افزود: در منابع ما در دو بخش دعا و زیارات، مباحث حماسی و شورانگیزی بیان شده و همه این حقایق با شور و حماسه معنوی همراه بوده است.
در همه برنامه‌ریزی‌ها به نقش مهم قم دقت شود
آیت الله اعرافی با بیان اینکه قم نقش بی بدیلی در دنیای اسلام دارد، تصریح کرد: لازم است در همه برنامه ریزی‌ها به نقش مهم قم دقت شود.
وی بیان کرد: رویکرد مسئولان ستاد اربعین در کارها باید یک رویکرد راهبردی، کلان و جامع باشد و باید سعی کنند نقاط ضعف را مورد توجه قرار داده و افق‌های جدیدی در امور ایجاد کنند.
امام جمعه قم گفت: نقش مردم و جوانان در مناسبت‌های دینی و مذهبی بسیار مهم و تأثیرگذار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم و جوانان همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارند، افزود: مردم به ویژه جوانان همیشه نشان داده‌اند که پشتیبان اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7