کد خبر: 17290| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۸ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۲:۱۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۵۹

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: همه باید با نگاه ویژه به اقتصادمقاومتی برای عبور از مرز‌های فناوری و ارتقای علم و دانش تلاش کنیم.
آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه استان اهتمام دستگاه قضا به اقتصاد مقاومتی و گره گشایی از مشکلات صنعت در سال‌های اخیر را قابل ستایش خواند و گفت: بعد از عبور از مانع زدایی‌ها باید حمایت و پشتیبانی از صنعت برای حرکت به سمت افق‌های جدید، صنایع پاک و دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.
او افرود: اقتصاد مقاومتی در کشور باید با نگاه و اندیشه اسلامی و با فهم جامع از آن و با عزم جامع برای عملی شدن مورد توجه قرار گیرد.
مدیرحوزه‌های علمیه کشور افزود: باید با نگاه ویژه و باور به اقتصادمقاومتی و برای عبور از مرز‌های فناوری و ارتقای علم و دانش در تولید قطعات کوچک تا تولید قطعات و صنایع بزرگ و پیشرفته تلاش کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای برش‌هایی سند چشم انداز ۱۴۰۴ اقتصادی کشور درشهرستان میبد و استان یزد را به منظور همراه شدن با کاروان علم و صنعت ضروری خواند و گفت: اجرای این سیاست‌ها راه را برای بروز و ظهور استعداد‌های برتر و مانع از مهاجرت آن‌ها می‌شود.
امنیت سرمایه گذاری یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
غلامعلی دهشیری رئیس دادگستری استان یزدنیز در این نشست با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: سیاست دستگاه قضا این است که با حمایت قضایی و حقوقی، واحد‌هایی که با مشکلات اجرای سخت و توقیف اموال مواجه هستند؛ مشکلاتشان را با نگاه مثبت در سال جدید حل و فصل کند. 
او در خصوص بررسی مشکل فولاد گفت: ظرف دو هفته آینده هئیت مدیره فولاد میبد با معرفی سه نفر از یک شرکت و دو نفر از اعضای سهامدار فولاد تشکیل شود و بعد از بررسی وضعیت حساب‌های شرکت و بستانکاری‌ها و طلبکاری‌ها این شرکت به چرخه تولید بازخواهد گشت.
دهشیری افزود: بقیه واحد‌ها هم مشکلاتشان یا استمهال و تسهیلات بانکی بود که با نگاه مثبت بانک‌های عامل قابل حل است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7