کد خبر: 15683| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۵ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۵:۵۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۵۶۴

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: مراسمات مذهبی در این ایام باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همانند ماه محرم برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
آیت الله علیرضا اعرافی در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، تقوا را سپری در برابر نفوذ شیطان دانست و گفت: سفارش به تقوا در روز جمعه صرفاً امری تشریفاتی نیست، بلکه هم گوینده و هم شنونده باید بدان توجه داشته باشند، چراکه همه ما در معرض حملات شیطان قرار داریم و باید به وسیله تقوا از خودمان مراقبت کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین وظایف انسان در قبال خداوند، رسول الله(ص)، ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی پرداخت و ادامه داد: شخصیت انسان با محبت هایی که درون قلبش دارد شکل می گیرد، از این رو اگر ما در قلب خود عشق و محبت راستین، یعنی عشقی که به حب خداوند متنهی شود را انتخاب کنیم شخصیتمان صحیح شکل می گیرد، اما اگر عشق های دیگر را انتخاب کنیم شخصیتمان بر پایه رذیلت های اخلاقی شکل خواهد گرفت.
امام جمعه قم بیان کرد: یکی از مهم ترین هنرهای جوانی این است که جوانان عاطفه و محبت های درونی خود را مدیریت کنند؛ نباید گمان کنیم علاقه های درونی ما امری غیر اختیاری است، زیرا بر اساس فرموده علمای اخلاق و بزرگان، علاقه ها، رغبت ها، دوستی ها و محبت های درونی قابل مدیریت بوده و اختیاری هستند.
او با بیان اینکه انسان باید تلاش کند از محبت های مذموم رها شده و در راستای محبت های راستین قرار گیرد، تأکید کرد: قرآن و روایات ما را به مدیریت خویشتن دعوت می کند و این مدیریت صرفاً شامل اعمال و رفتار نمی شود، بلکه مدیریت جهان درونی انسان را نیز در بر می گیرد؛ ما باید با تأسی به آیات و روایات علاقه های درونی خود را مدیریت کرده و آنها را به سوی حب خدا سوق دهیم.
آیت الله اعرافی در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و با گرامی داشتن روز پرستار مطرح کرد: پرستاران و کادر درمان حدود یک سال است که با ویروس منحوس کرونا در حال مبارزه هستند و ما از این زحمات قدردانی می کنیم و مسؤولان و دولتمردان به مسائل و مشکلات کادر درمان باید توجه بیشتری داشته باشند.
او هفته سوادآموزی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: امروز ضریب باسوادی در کشور ۹۶ درصد است و این ضریب نشان می دهد نرخ با سوادی بعد از پیروی انقلاب دو برابر و در میان بانوان سه برابر و در مناطق روستایی و محرم ۴ برابر شده است؛ امروز عدالت جنسیتی، منطقه ای، روستایی و شهری در سواد آموزی حتی نسبت به اتباع بیگانه نیز محقق شده است و جالب است بدانیم این ضریب در استان قم ۹۷ درصد است؛ چرخه آموزش و پرورش باید اینگونه باشد که دیگر بیسوادی در کشور باقی نماند.
امام جمعه قم، میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) را به همه جهانیان تبریک گفت و ابراز کرد: ما معتقدیم همه ادیان یک پیکره هستند و یک حقیقت دارند؛ البته دین اسلام کامل ترین دین و مهیمن بر ادیان گذشته است؛ ما در اسلام همه انبیای الهی را مورد تکریم قرار می دهیم و همه جهانیان باید به آموزه های حضرت عیسی مسیح(ع) که مهم ترین آن مبارزه با ظلم و ستم بود، توجه داشته باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دو دهه فاطمیه و ضمن تسلیت این ایام گفت: مراسمات مذهبی در این ایام باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همانند ماه محرم برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
آیت الله اعرافی در پایان ضمن گرامی داشتن دهه بصیرت تأکید کرد: دهه بصیرت توأم با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ ما باید با درک اهمیت دهه بصیرت به استقبال ۱۹ دی برویم و چون امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا نمی توانیم حضوراً خدمت رهبری معظم انقلاب برسیم تمهیدات لازم باید اندیشیده شود تا این دیدار به صورت مجازی برگزار شود.
انتهای پیام

منبع:خبرگزاری رسا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7