کد خبر: 13696| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۴ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۰۰

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: طراحی زیادی برای آسیب زدن به قم و اهالی قم صورت گرفته بود؛ فکر می‌کردند کشوری که در معرض تحریم و دشمنی‌ها است کاری نمی‌تواند بکند و دیدید که چطور پیشتازان عرصه سلامت و نیروهای مردمی عظمت خدمت به مردم را به نمایش گذاشتند.
آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در آیین بهره برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی مدیریت شهری که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، اظهارکرد: از همت بلندی که مسئولان طی سالهای اخیر در راستای تحول و آبادانی شهر قم داشته اند باید تشکر کرد و خدمات شهرداری طی سالهای اخیر مایه تبریک است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: تمام مردم قم باید پرچم دار اعتلا و تعالی این شهر در تمام ابعاد خصوصا ابعاد اخلاقی باشند.
امام جمعه قم با اشاره به خدمات ارائه شده در زمان شیوع کرونا افزود: تمام عالم دیدند که اخلاق، معنویت و ارزش های الهی در ایران تابلوی زیبایی از مقابله با ویروس خطرناک جهان گیر به وجود آورد؛ تاب آوری جامعه در برابر موج بلای عالم گیر اتفاق نویی بود که در ایران رقم خورد.
عضو جامعه مدرسین اظهار کرد: پیشگامان این مسیر گروه های جهادی، بسیجی و مردمی و طلابی بودند که در شرایط سخت به میدان آمدند و جو رعب و وحشت را شکستند و آرامش را به جامعه تزریق کردند.
وی گفت: نیروهای شهرداری در معرض خطرات مختلفی در این ایام بودند که استمرار خدمت رسانی به مردم با ایثار و جهاد قابل تقدیر است. انسجام و همبستگی همگانی در مقابله با این حوادث نشان از روح مقاومت در کشور ما داشت.
امام جمعه قم گفت: باید از همت بلندی که مسئولان به خرج دادند و در سال‌های اخیر تحولی در شهرسازی و آبادانی شهر رخ داد تشکر کنیم و گزارشی که از خدمات شهرداری ارائه شد مایه تحسین و تبریک همه ماست. خدمات زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که مشعل اخلاق و معنویت و دین در این شهر روشن‌تر باشد.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه دهه کرامت برای ما الهام بخش بوده و باید گرامی داشته شود اظهار کرد: این دهه برای قم و مردم قم که با حضور حضرت فاطمه معصومه(س) بر نورانیت این شهر افزوده شد بسیار مهم است.
وی با تاکید بر اینکه قم یک جایگاه رفیع و بلند در فکر و تمدن اسلامی و تمدن الهی و مکتب اهل بیت دارد اظهار کرد: آشنایی با این تاریخ به ما قمی ها افتخار و هویت بزرگی می دهد؛ آنگاه که فاطمه معصومه(س) به قم آمدند و این سرزمین را لبریز از وجود شریف قم کردند قم خیلی ارتقا پیدا کردند اما قبل از آن نیز قم جایگاه والایی در تمدن اسلامی و اهل بیت داشت و پس از ان این شهر پایگاه بزرگ علم و دانش و اخلاق و معنویت و ارزش های الهی شد.
امام جمعه قم با بیان اینکه خدمت به خلق عبادت است اما اینکه به چه سرزمینی خدمت می شود ارزش خدمت را مضاعف خواهد کرد: وقتی خاندان اشعری ها به قم هجرت کردند و پس از دوران امام صادق(ع) قم به ملجا و خاستگاه دوست داران اسلام و اهل بیت تبدیل شد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه مشعل نورانیت قم خاموش نشد گفت: خط علم و معرفت الهی و معنویت و اخلاق نورانی هیچ گاه در قم قطع نشد و بیش از هزار سال است که این شهر نورافشانی می‌کند.
آیت الله اعرافی بیان کرد: در قم صدها امامزاده هزاران محدث و عالم و فقیه مدفون بوده و تمام عالم از این خطه بهره برداری کرده‌اند؛ جایگاه رفیع قم در یکصد سال اخیر به اوج رسید؛ زمانی که آیت الله حائری به قم هجرت کرد پایه های قم نو و ورود آن به عصر جدید ریخته شد و اگر تاریخ را مطالعه کنید تفاوت این شهر را مشاهده خواهید کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه سال ۴۲ نور انقلاب در قم درخشید اظهار کرد: امروز همه ما می‌دانیم که علمی ترین، اسلامی ترین و بزرگترین مرکز دانش دینی قم است و باید همه قدر این قم را بدانند.
مدیر حوزه های علمیه گفت: بر ماست که قم را بشناسیم و خط نورانی آن را ادامه دهیم؛ امام صادق(ع) پیش بینی فرمودند که تمام عالم با نور قم روشن خواهد شد و بدانیم خدمت به این شهر بالاترین خدمت ها است.
وی با بیان اینکه هجرت فاطمه معصومه(س) به قم یکی از هجرت های مهم و تاریخی بود گفت: دهه کرامت یعنی دهه هجرت های بزرگ و دهه حضور امامی که نور او عالم تاب بود و ایران با نور او روشن تر شد.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7