کد خبر: 19903| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۳:۷:۰ | تعداد بازدید: ۷۶۸

برش استانی سند ملی نقشه مهندسی فرهنگی استان بوشهر روز چهارشنبه در آئینی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بوشهر رونمایی شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران گفت: سند مهندسی فرهنگی یک سند ملی برای همه عرصه فرهنگ کشور با رویکرد اسلامی ایرانی و با نگاهی تمدنی به تمدن نوین اسلامی است.
دکتر سعید رضا عاملی افزود: برش استانی از دل مسائل استان بیرون می‌آید بنابراین سندی بومی است و مسئولان ستادی دخالتی در تدوین سند بومی استان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: برش استانی سند ملی نقضه مهندسی فرهنگی استان بوشهر براساس نظام و مسائلی که در استان تشخیص داده شده و ۳۰۰ مصاحبه با مدیران، کارشناسان و نخبگان استان بوشهر با محوریت ۲۴ اقدام ملی صورت گرفته است.
دکتر عاملی اظهارداشت: اولویت‌های سند یاد شده نیز در پنج مسئله تقسیم بندی شده و همچنین برنامه اهداف آن ۴۲ هدف خرد و ۶۳ برنامه اقدام در آن پیش بینی شده است.
وی گفت: از حیث اجرایی شدن نیز مصوبه خود استان یک مبنا است چرا که استاندار، بدنه برنامه‌ریزی استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور در تعامل با نظام بودجه‌ریزی استان ضمانت اجرایی آن را فراهم می‌کند.
دکتر عاملی ادامه داد: از سوی دیگر رئیس جمهور نیز برای برش استانی آن اعتبار ویژه تدارک دیده تا بتواند در خلاءهای پیش رو حمایت‌های لازم محقق شود.
وی گفت: با سند مهندسی فرهنگی استان‌ها، علاوه بر اینکه نظام برنامه‌ریزی فرهنگی بر مجموعه فعالیت‌های استان حاکم می‌شود تقسیم کار استانی، یکپارچگی و هم افزایی به لحاظ فرهنگی با هدف مشخص تعیین خواهد شد.
دکتر عاملی اضافه کرد: تاکنون برش استان سند فرهنگی استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رونمایی شده و امروز نیز سند فرهنگی استان بوشهر به عنوان چهارمین استان کشور رونمایی شد که به لحاظ شروع کار روی سند فرهنگی با اندکی تقدم و تاخر استان نخست کشور است.
وی گفت: در رونمایی از برش استانی سند مهندسی فرهنگی ۱۰ استان کشور در اولویت قرار داشتند که امید است تا پایان خرداد سند ۱۰ استان مدنظر است پایان یابد.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7