کد خبر: 7370| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۱۵ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۵۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۴۸

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای برنامه‌ریزی برای همکاری‌های بین ایران و کشور فدراتیو روسیه در حوزه سیاستگذاری علم، فناوری، نوآوری و فرهنگ در سفری به این کشور با دکتر آندره فورسنکو دستیار علم و فناوری رئیس‌جمهور روسیه و دکتر تولستوی دستیار فرهنگ رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت و گو کرد.
در این گفتگو در خصوص پیشران های علم و فناوری، سیاست های مرتبط با کیفیت بخشی به نظام های آموزشی، رابطه دانشگاه، جامعه و صنعت، رتبه بندی دانشگاه ها با ملاحظات تقویت اقتصاد ملی و توجه به نقش فناوری ها جدید در تحول رشته های دانشگاهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عاملی در حاشیه این دیدار در مصاحبه خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد در حوزه‌های علم و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی با شورای علم و فناوری روسیه همکاری‌های دوجانبه‌ای را داشته باشد.
وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه در حوزه‌های مختلف فرهنگ مانند سینما، ادبیات، هنر و هویت ملی که اهمیت بالایی دارند بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و قرار شد در زمینه علم و فناوری نیز با تشکیل کمیته‌های مشترک  تبادل تجربیات صورت پذیرد.
دکتر فورسنکو دستیار علم و فناوری رئیس‌جمهور روسیه و دبیر شورای علم و فناوری نیز اظهار داشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که ریاست شورای ملی علم و فناوری در روسیه را بر عهده دارد نیز بر ضرورت همکاری گسترش این شورا با شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور گسترش  زمینه‌های جدید همکاری تأکید داشته است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7