کد خبر: 7284| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۵ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۷:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۰۰

جانباز سرافراز حاج خسرو سلیمی نیا روز دوشنبه با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با دکتر سعید رضا عاملی دبیر این شورا دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عاملی در این دیدار گفت: جانبازان عزیز ما نماد اراده و مقاومت و پایدار در راه خدا هستند. جانباز عزیز ما جناب خسرو سلیمی نیا که دو چشم و دو دست خود را در راه خدای متعال هدیه کرده است، خالق اراده‌های بزرگ بوده است. ایشان از جانبازان عزیز خواست که اگر حوزه‌های حمایتی و توانمندسازی هست که نیازمند ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی است، حتماً در قالب پیشنهاد به دبیرخانه ارائه دهند.
دکتر عاملی همچنین گفت: رهبر عزیز ما که خود از جانبازان با شرافت انقلاب اسلامی است، درک عمیقی از ارزش انقلاب اسلامی و جان‌فشانی‌های جانبازان عزیز دارد و حکمت او متصل به حکمت الهی است.
جانباز سرافراز حاج خسرو سلیمی نیا نیز در این دیدار گفت: این موضوع که یک فرد عادی می‌تواند به سهولت مسئولان نظام را ملاقات کند نشان از مردمی بودن این نظام دارد. وی افزود: همه ما باید حامی و پشتیبان رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» باشیم.
لازم به ذکر است جانباز سرافراز حاج خسرو سلیمی نیا در سال 1366 و در حین خنثی‌سازی مین در کردستان به درجه رفیع جانبازی نائل گشته و بعد از جانبازی چهره دیگری از اراده و نشاط را در حالی که دو چشم و دو دست خود را در راه خدا ایثار کرده به نمایش گذاشته است:
ایشان رکورددار دوی 5000 متر نابینایان کشور در 14 سال پی‌درپی بوده و 14 مدال طلا را به خود اختصاص داده است و در عین حال 4 دقیقه رکورد این دو را تغییر داده و 18 دقیقه به 14 دقیقه رسانده است.
مدال طلای کشوری در مسابقات دوچرخه‌سواری دونفره،
رکورددار دوی 10 هزار متر نابینایان،
طی مسیر 760 کیلومتری تبریز تا حرم امام خمینی «ره» با دوچرخه طی 6 سال متوالی،
صعود به قلل دماوند «2 بار»، سبلان «7 بار»، سهند «14 بار»، تفتان « 2 بار» و کلیمانجارو «1 بار».
ایشان در گفتگوی با دکتر عاملی گفت: یک بار به حرم امام رضا علیه‌السلام رفتم و به من گفته بودند اگر نماز جعفر طیار را بخوانی و بعد دعا کنی، حتماً دعای شما مستجاب خواهد شد. ایشان ادامه داد که من هم همین کار را کردم ولی هنگام دعا کردن، دیدم خدای متعال همه نعمت‌ها را به من داده است و من شرمنده شدم از اینکه تقاضای جدید از خدای سبحان داشته باشم.
الحق اراده و مقاومت و کار برای خدا را باید از جانبازان عزیز آموخت.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7