کد خبر: 6904| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۳ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۶۶۳۸

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه و آمار، دو مقوله در هم تنیده هستند که می توانند خدمات ارزشمندی به یکدیگر ارایه دهند و ثمره این تعامل به کلیت کشور واصل خواهد شد.
آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با رئیس مرکز ملی آمار در قم، عنوان کرد: تمام زندگی و برنامه‌های آینده به آمار و تحلیل صحیح مبتنی است و حوزه علمیه نیز در زمینه فهم، تحلیل و بهره‌برداری از آمار، نقش مهمی دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: قم، شهری اثرگذار در عرصه فرهنگی و در سطح دنیا است؛ به همین جهت، گزارش جامعی در زمینه قم در دایره آمار و ارقام باید تهیه شود؛ زیرا جایگاه قم در سطح جهان بسیار ویژه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: قم دارای یک بخش دانشگاهی با 70 هزار دانشجو و مراکز مختلف علمی است؛ در بعد حوزوی نیز قم دارای 100 هزار طلبه است؛ این 100 هزار نفر نمونه‌ای از تمام ایران هستند و از هیچ شهر و روستایی نیست که در قم دارای طلبه نباشند؛ همچنین طلابی از 100 کشور جهان نیز در قم تحصیل می‌کنند.
وی گفت: آمار قم برای مرکز ملی آمار، بسیار مهم است؛ زیرا قم یک مجموعه آماری ملی و بین‌المللی است و به شکل کامل روی کلیت نظام تاثیرگذار است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در رویکرد جدید مدیریت حوزه، تاکید خاصی روی افق‌های بلند مدت و نگاه آماری، ارقامی و حرکت برای پاسخگویی به نیازهایی که در جامعه وجود دارد، داریم؛ در این رابطه یک طرح آمایش تهیه شده است؛ در این طرح، نیازهای علمی، فرهنگی در حوزه، رسالت‌های حوزه نسبت به امور مختلف کشور در افق 1414مشخص می‌شود.
آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: حوزه می‌تواند در ترویج فهم آماری نقش آفرین باشد؛ جامعه نیز باید در زمینه آمار و ارایه اطلاعات و فهم آمار عملکرد بهتری داشته باشد و حوزه می‌تواند در ترویج این گفتمان نقش آفرین باشد.
وی گفت: حوزه و آمار، دو مقوله در هم تنیده هستند که می توانند خدمات ارزشمندی به یکدیگر ارایه دهند و ثمره این تعامل به کلیت کشور واصل خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در رویکرد انقلاب اسلامی و در عرصه بیانیه گام دوم و رویکرد تمدنی که در سند الگوی اسلامی ایرانی تشریح می‌شود، رویکردهای جدیدی داریم که این رویکردها نیازمند شاخص است که به مبنای آماری مبدل می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: می‌توانیم در آینده، نظام شامل بر گفتمان ملی و اسلامی خود داشته باشیم و در این میسر می‌توانیم با مرکز ملی آمار تعامل کنیم؛ فعال‌تر شدن کارگروه مشترک حوزه و مرکز آمار می‌تواند آثار مهمی در این حوزه داشته باشد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7