کد خبر: 19632| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۶ بهمن سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۶

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از اتفاقاتی که باید برای سیستان و بلوچستان بیافتد برش استانی نقشه جامع علمی کشور است که طبق آن باید چشم‌اندازها را تعریف کنیم.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از مهر، دکتر سعیدرضا عاملی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان متناسب با نیازهای بازار در حوزه‌های کشاورزی، معادن و فناوری‌های دیجیتال است اظهارداشت: وجود ۵۰ هزار متر مربع فضای پارک علم و فناوری در این استان یک سرمایه بزرگ است که واسط بین دانشگاه، جامعه و صنعت خواهد بود.
وی بیان کرد: به فعلیت درآوردن توانایی‌های استان اهمیتی است که پارک علم و فناوری به آن پرداخته و در بسیاری از توانایی‌ها شرایطی در این پارک است که شاید در تهران نباشد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در اشتغال مستقیم و غیر مستقیم تأثیر و ظرفیت بسیار خوبی دارد همچنین پارک در حوزه پزشکی و سلامتی ورود پیدا کرده البته عمق کارها ممکن است نیاز به تقویت داشته باشد.
وی گفت: امروز اگر پارک علم و فناوری پیشرفته دنیا را ببینید ما فاصله زیادی نداریم اما شاید در بعضی از ابزارهای جدیدتر بویژه در حوزه پزشکی نیاز به مواردی داشته باشیم.
دکتر عاملی بیان کرد: از سرمایه بخش خصوصی باید بهره بیشتری ببریم بویژه ایرانیانی که خارج از کشور هستند همچنین بازار کشورهای همسایه را نباید دست کم گرفت همسایگان ما بازار بسیار با ارزش و سودآوری هستند که پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7