کد خبر: 18317| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۸ شهریور سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۰:۸:۰ | تعداد بازدید: ۷۳۶

دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی از ابراز همدردی‌های واصله در پی درگذشت مرحوم حاج سید نور عاملی سپاسگزاری و تشکر کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن پیام به شرح ذیل است: 
 
 بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با سلام و احترام؛
 
از طرف برادران و خواهر گرامیم، از ابراز لطف و همدردی همه عزیزان، دوستان، همکاران و مسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همه آشنایان در فراق پدر بزرگوارمان، مرحوم سید نور عاملی، صمیمانه تشکر می‌کنم. خداوند رحمان و رحیم اموات همه مؤمنین را قرین رحمت الهی و همجوار حضرت سیدالشهدا علیه السلام قرار دهد.
فراق پدر سنگین است، فوت پدری که نور بود و عمری را برای رشد و کمال فرزندان صرف کرد و از هر تلاش مجاهدانه‌ای دریغ نکرد، غم بزرگ و سختی است ولی در این ایام حزن اهل بیت علیهم السلام عرض می‌کنیم: لا یوم کیومک یا اباعبدالله  و آرزو می‌کنیم که ای کاش در کنار حضرت سیدالشهدا بودیم و نائل به آن رستگاری عظیم می‌شدیم، یا لیتنی کنت معک فافوز فوزا عظیما.
لازم است به جایگاه پدر و مادر که مظهر نام "خالق" خدای متعال هستند بیش از پیش احترام بگذاریم که احترام به آنها، احترام به خالق هستی است. پدر و مادر، مهربان بی‌ادعا، حامی سخت کوش فرزندان، راهنمای بزرگ زندگی هستند که همه اینها ظرفیتی است که خدای متعال در وجود پدر و مادر نهادینه کرده است. 
سزاوار است به مرگ بعنوان سرمایه انتقال به هستی جدید که از جنس جاودانگی است، بیشتر تمرکز و توجه کنیم و برای آن حیات پر دامنه آماده باشیم. مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَ هُوَ یَرَی مَن یَموتَ! در شگفتم از کسی که مرگ را فراموش می‌کند در حالی که دارد مردگان را می‌بیند! (نهج‌البلاغه، کلمة ١٢١).
ضمن تشکر مجدد به اطلاع می‌رساند، به تأسی از رهبر حکیم انقلاب اسلامی در عدم برگزاری مراسم و تجمعات، برای مقابله با گسترش ویروس منحوس کووید 19 و جهت حفظ سلامت همه عزیزان، از برگزاری مراسم و گردهمایی به مناسبت درگذشت پدر گرامیمان که همواره نگران و دلسوز دیگران بود، پرهیز می‌کنیم.
در ذکر مصیبت شهدای کربلا، مجلس مجازی (که اطلاع رسانی خواهد شد) برگزار می شود، امید که ثواب آن به روح آن پدر گرانقدر که از بکائین حضرت سیدالشهدا علیه السلام بود، واصل شود.
 آرزومند صحت و سلامت همه عزیزان از درگاه خدای مهربان هستیم.

سعید رضا عاملی
27 شهریور 1400  

 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7