کد خبر: 10527| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۷۰

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تشریح عملکرد و سهم این معاونت در بحران کرونا گفت: در جهت تعمیق بسترهای گفت وگوی ملی خانواده، محصولات رسانه‌ای تهیه شده است تا خانواده ها در روزهای کنارهمی کرونایی از آن بهره برده و شاهد توسعه مهارت گفت وگو و کاهش شکاف نسلی باشیم.
معصومه ابتکار با بیان این که از نخستین روز مطرح شدن بحث کرونا در ایران، فعالیت اطلاع رسانی در فضای مجازی را در پیش گرفته است، افزود: تلاش کردم در چارچوب تخصص خود به عنوان ایمونولوژیست، اطلاعات صحیح و به روز را انتشار و لزوم پرهیز از اخبار دروغ، شایعات و اطلاعات نادرست را به هموطنان توصیه کنم.
وی ادامه داد: در این برهه زمانی ناخواسته، این مساله که چطور می توان آسیب اقتصادی بحران کرونا را برای زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار کاهش داد را مورد تجزیه و بررسی قرار دادیم و هفته گذشته طی مکاتباتی با جناب جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری این موضوع را مطرح کردیم. ایشان هم یک دستورات مناسب را به جناب شریعتمداری وزیر کار ابلاغ کردند مبنی بر این که به وضعیت زنان سرپرست خانوار بیشتر توجه شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، همچنین از درخواست این معاونت برای اولویت قرار دادن زنان سرپرست خانوار در دریافت بسته های معیشتی و حمایتی خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش این است که زنان سرپرست خانوار فراموش نشوند.
سوق تولید کنندگان پوشاک به سوی تولید مایحتاج بحران کرونا
وی یادآور شد: با سازمان های مردم نهاد فعال، کارآفرین و تولید کننده پوشاک گفت و گو داشتیم تا خط تولید خود را به سمت محصولاتی همچون گان، ماسک و سایر لوازم مورد نیاز در دوران بحران کرونا تغییر جهت دهند و با توجه به رکودی که در پوشاک، صنایع دستی و غیره روبه رو هستند خوشبختانه  این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت.
ابتکار خاطرنشان کرد: قرار شد مدیران کل امور بانوان در استان ها، مرکزیت این کار را در هر استان تحت نظر داشته باشند و ما هم اطلاعات و دستور العمل های لازم را در اختیارشان قرار خواهیم داد تا زنان کارآفرین فعال حضورشان در این عرصه همچنان برجسته باشد؛ درواقع معاونت بیشتر راهنما و هماهنگ کننده این امر است.
وی با بیان این که زنان می توانند به عنوان نقش محوری که در خانواده دارند در انتقال آگاهی ها و ایجاد شرایط بهداشتی لازم سهم بسزایی ایفا کنند، گفت: خوشبختانه رسانه ها از زوایای مختلف به برجسته سازی این نقش پرداخته اند.
ابتکار یادآور شد: در تلاش هستیم تا در جهت عمیق شدن بسترهای گفت و گوی ملی خانواده، محصولات رسانه ای تهیه کنیم تا خانواده ها در روزهای کنارهمی کرونایی از آن بهره برده و شاهد توسعه مهارت گفت و گو و کاهش شکاف نسلی باشیم.
" سهم من در مدیریت بحران کرونا چیست؟! "سوالی است که  اگر هر شهروند ایرانی بتواند با مسئولیت‌پذیری اجتماعی به این پرسش پاسخ دهد و در صدد اجرای سهم و نقش خود برآید، بی‌گمان مدیریت بحران جاری به مراتب آسانتر، عوارض پیش‌بینی شده و نشده آن کمتر و بازه زمانی کنترل و رفع عوارض آن کوتاه تر خواهد شد.
در این میان انتظار می‌رود نخبگان جامعه به ویژه اساتید و صاحبنظران و اصحاب رسانه‌ با کمک به ترویج این سوال و تشویق مخاطبان و عموم شهروندان به مشارکت در پاسخ‌دهی به آن و برجسته‌سازی پاسخ‌های الهام‌بخش و سازنده به جریان‌سازی در این حوزه پرداخته و در تبدیل این تهدید به فرصتی تاریخی برای تجلی همبستگی ملی و انسجام بیشتر جامعه ایرانی گام بردارند.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7