کد خبر: 5118| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۴۹۶۷

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سال‌ها قبل قانون تسهیل ازدواج جوانان شکل گرفته و ما پیگیر آن هستیم که آیا نیاز به اصلاح دارد یا خیر زیرا قانون زمانی دارای ارزش است که قابلیت اجرایی پیدا کند.
معصومه ابتکار در پاسخ به دلایل اجرایی نشدن این قانون افزود: قوانین برای اجرایی شدن باید یک جنبه واقع‌گرایانه داشته باشد، شاید یکی از دلایل محقق نشدن مفاد این قانون نیز نداشتن واقع‌بینی کافی و پیش‌بینی نشدن منابع مالی در بودجه سالانه کشور بوده است.
ابتکار تاکید کرد:‌ اگر دولت بتواند برای جوانانی که تازه ازدواج می‌کنند مسکن مهیا کند، اقدام بسیار خوبی است اما در شرایط کنونی این نگاه، آرمانی است.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه وام ۳۰ میلیونی ازدواج به زوجین داده می‌شود که اقدام مطلوبی است، اما برای اینکه دولت بتواند برای زوجین مسکن تهیه کند اقدامی پیش‌بینی نشده است.
وی گفت: در مورد مسکن نیز تلاش‌های خوبی شده اما اینکه برای هر جوانی که ازدواج می‌کند دولت در همان لحظه بتواند مسکن تهیه کند با واقعیت‌ها انطباق ندارد، شاید در آینده این مشکل حل شود.
ابتکار با بیان اینکه در زمینه اشتغال نیز دولت تمام تلاش خود را می‌کند بیان کرد:‌ در حوزه اشتغال ما تحولات خوبی داشته‌ایم و این مساله همیشه هدف‌گذاری دولت بوده تا برای جوانان شغل ایجاد شود.
وی همچنین در خصوص سختگیری غیرمعمول بانک‌ها برای وام ازدواج جوانان اظهارداشت: بانک ها قوانین خود را دارند اما تلاش ما دستیابی راحت جوانان برای اخذ وام و حمایت از آنان است.
سال ۸۴ قانون تسهیل ازدواج جوانان ابلاغ شد اما اجرایی نشد.
در این قانون موارد مختلف حمایتی از جمله اختصاص رایگان مسکن به مدت سه سال، اشتغال منجر به درآمد تا دو سال و در صورت نبود شغل، پرداخت مبلغی پول از طریق صندوقی به زوجینی که تازه ازدواج کرده اند قید شده بود.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7