کد خبر: 6503| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۵۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۷۶

معصومه ابتکار همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش‌آموزان شهرستان بهارستان: مهارت‌های رفتاری و ذهنی می‌تواند توسعه و پیشرفت در جامعه و خانواده را به‌دنبال داشته باشد چرا که آگاهی و معرفت مهّم‌تر از دانش است که نمی‌گذارد در جهالت زندگی کنیم.
معصومه ابتکار صبح امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش‌آموزان شهرستان بهارستان با اشاره به برنامه‌های مهّم آموزش و پرورش در حوزه مهارت‌های زندگی اظهار داشت: مهارت‌های رفتاری و ذهنی می‌تواند توسعه و پیشرفت در جامعه و خانواده را به‌دنبال داشته باشد چرا که آگاهی و معرفت مهّم‌تر از دانش است که نمی‌گذارد در جهالت زندگی کنیم.
وی ادامه داد: یکی از طرح‌های ما با آموزش و پرورش، طرح مهارت ارتباطی دانش‌آموزان است که برای گفت‌وگو با خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن تقویت مهارت‌های ارتباطی به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده حرکت کنیم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش مدارس در تقویت مهارت‌های زندگی بیان کرد: اگر مهارت‌های زندگی در مدارس به خوبی آموزش داده نشود نمی‌توان پایه‌های ساختاری جامعه را مهیا و نیازهای کشور را برطرف کرد.
معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهداف تعالی زن مسلمان در جهان گفت: هیچ محدودیتی برای حضور زنان ایرانی در عرصه‌های سیاسی، بین‌المللی و توسعه و پیشرفت وجود ندارد.
آموزش مهارت‌های زندگی به ۱۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه کردستانی ارائه شد
آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس گیلان ضروری است
کرمان| فقر مهارت‌های زندگی ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی است
ابتکار سپس به آموزش مهارت کار در مدارس اشاره کرد و گفت: ایجاد حرفه و اشتغال در جامعه با مهارت کار انجام می‌شود که سرآغاز آن مدارس است که می‌تواند زمینه‌ساز پویایی کار در جامعه باشد.
وی همچنین با اشاره به رشد فزاینده حضور دختران در رشته‌های درسی نسبت به پسران تصریح کرد: دولت به صنایع دستی و فناوری‌های نو توجه ویژه‌ای دارد و با استعدادهای بالایی که دانش‌آموزان کشورمان دارند می‌توانند در این حوزه‌ها موفق عمل کنند.
معاون رئیس‌ جمهور در پایان با اشاره به اهداف تعالی زن مسلمان در جهان خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای حضور زنان ایرانی در عرصه‌های سیاسی، بین‌المللی و توسعه و پیشرفت وجود ندارد.
منبع: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7