کد خبر: 5280| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۴۹۳۰

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لوایح تامین امنیت زنان و منع خشونت علیه کودکان در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شد و با طی کردن مراحل تصویب نهایی، دولت آمادگی کامل برای اجرای این دو لایحه را دارد.
دکتر معصومه ابتکار به خبرهای منتشر شده از حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس قوه قضاییه که عنوان شده لایحه تامین امنیت زنان تا ۱۵ شهریور برای تصویب در مجلس شورای اسلامی به دولت ارائه می‌شود، اشاره کرد و افزود: رفع خشونت یکی از محورهای اصلی کار معاونت امور زنان و خانواده است که در نخستین سطح پیگیری به موضوع خشونت در سطح قوانین پرداختیم، موضوعی که در لایحه منع خشونت علیه زنان و تامین امنیت آنان با جدیت بسیار زیادی پیگیری کردیم.
وی ادامه داد: پیش از این لوایح مذکور به طور جدی در نشست ها و برنامه های مشترک با قوه قضاییه بررسی شد تا جنبه های قضایی ارجاع شده به این قوه تایید شود و کماکان منتظر و امیدواریم با وعده هایی که آقای رییسی داده اند هرچه سریعتر این لایحه تایید شود و اجرایی شود.
این مقام مسئول یادآور شد: دومین موضوع مورد پیگیری ما، لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان است که خوشبختانه با پیگیری ها از خواب زمستانی در کمیسیون قضایی مجلس بیدار شد و با تقاضای اولویت دولت دوازدهم، در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شد.
وی با بیان این که لوایح در حال حاضر در رفت و برگشت میان شورای نگهبان و کمیسیون قضایی مجلس است که طبق آخرین خبرها، اصلاحات لازم توسط کمیسیون انجام شده و منتظر مهر تایید نهایی شورای نگهبان است تا  دولت آن را به عنوان قانون ابلاغ کند، تاکید کرد: دولت آمادگی اجرای کامل این قانون را دارد چرا که به موضوع خشونت علیه زنان و کودکان به شدت حساس است.
همراهی و تقدیر معاونت از سازمان های فعال در رفع خشونت
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخشی دیگر از این گفت و گو به همکاری های این معاونت با اورژانس اجتماعی و سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: سطح دوم تلاش های ما، حمایت از سازمان ها و تشکیلاتی بوده که در موضوع خشونت علیه زنان و کودکان مداخله موثر داشتند. سازمان هایی همچون اورژانس اجتماعی، خط تلفن ۱۲۳ و همینطور خط تلفن مشاور که ورود کننده و ارایه دهنده خدمات به پرونده هایی هستند که به طور مستقیم به موضوع خشونت خانگی پرداخته است.
وی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ۲ دوره از زحمات کارشناسان اورژانس اجتماعی تقدیر و قدردانی کرده است چرا که معتقدیم تقدیر و تشکر آن هم از سوی ارگانی دیگر غیر از سازمان بهزیستی باعث افزایش توانمندی و علاقه به ادامه کار می شود.
ابتکار ضمن یادآوری برگزاری نخستین دوره خودمراقبتی برای کارشناسان اورژانس اجتماعی، خاطرنشان کرد: این دوره که در جهت توان افزایی کارشناسان این سازمان برگزار شد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و معاونت اعلام آمادگی می کند که این دوره ها را برای آنان تکرار کند چرا که کارشناسان اورژانس اجتماعی هم متقاضی تبدیل وضعیت هستند و مشکلاتی را از نظر موقعیت کاری و شغلی دارند.
طرح های معاونت برای زنان حاشیه نشین در جهت توانمندی آنان است
ابتکار در بخشی دیگر از این گفت و گو به معرفی طرح های معاونت به طور خاص برای زنان حاشیه نشین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، طرحی در مورد زنان سرپرست خانوار و توان افزایی اقتصادی آنان در مناطق حاشیه شهرها در حال اجرا است که این طرح میان معاونت امور زنان و خانواده  با وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی و وزارت کشور و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه به صورت مشترک اجرا می شود.
وی ادامه داد: توان افزایی اجتماعی زنان مناطق حاشیه نشین هم همواره مدنظر بوده است که در مورد آن طرح هایی برای ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان مناطق حاشیه با همکاری وزارت کشور در حال اجرا است که آن طرح هم اهمیت زیادی دارد و نتایج خوبی را در زمینه ارتقای تاب آوری زنان خواهیم داشت.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7