کد خبر: 5335| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۳ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۲۷:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۳۸

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همچنین در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار دو طرح بسیار بزرگ با همکاری وزارت کار و وزارت کشور در حال اجراست. این دو طرح ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار را مورد هدف قرار می‌دهد و به خوبی در حال اجرا است.
دکتر معصومه ابتکار در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات معاونت امور زنان و خانواده برای زنان معتاد متجاهر منع پذیرش گفت: سازمان بهزیستی، وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور، متولی نگهداری معتادان متجاهر( اعم از زن و مرد) و زنانی که جرایمی در این حوزه مرتکب شدند، می باشند و برنامه های خاص و تقسیم کار دستگاهی در این زمینه دارند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  تصریح کرد: بسیاری از استان های کشور در حوزه نگهداری زنان معتاد متجاهر به ویژه زنان منع پذیرش با مشکلات زیادی مواجهه هستند ضمن اینکه زنان بسیاری نیز به دلیل مواد مخدر در زندان ها به سر می برند. مسئله زنان سرپرست خانوار آسیب‌های اجتماعی زنان و همچنین اعتیاد زنان که متاسفانه افزایش یافته و همه مانند یک زنجیره به یکدیگر متصل هستند و چنانچه نتوانیم ریشه و علل این مسائل و آسیب‌ها را بررسی کنیم وارد مرحله جدیدی از آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد که حل آنها بسیار سخت‌تر خواهد بود.
وی اظهار کرد: همکاری با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که البته تنها مربوط به تشکل‌های حوزه زنان نمی‌شود بلکه باید همکاری با تشکل‌های فعال در تمامی حوزه‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهیم تا از طریق این هم افزایی‌ها بتوانیم شاهد بهبود وضعیت زنان در کشور باشیم.
وی با اشاره به اقدامات معاونت امور زمان و خانواده در حوزه زنان سرپرست خانوار خاطر نشان کرد: با رویکرد توسعه ای و توان افزایی زنان سرپرست خانوار بدنبال حمایت از این قشر هستیم، در همین راستا یک برنامه را ستاد  ملی زن و خانواده به تصویب رساند، برنامه ای مبنی بر توان افزایی زنان سرپرست خانوار با هماهنگی دستگاه های ذی ربط تدوین و ابلاغ کرده است، جلسات زیادی هم در این خصوص برگزار شده که «طرح های معیشتی» حوزه زنان از جمله خروجی این جلسات می باشد لذا ما برای توسعه اشتغال و در راستای سیاست اشتغال فراگیر، به مشاغل خانگی به عنوان یک بخش مهم و ویژه نگاه می کنیم.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه افزود: همچنین در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار دو طرح بسیار بزرگ با همکاری وزارت کار و وزارت کشور در حال اجراست. این دو طرح ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار را مورد هدف قرار می‌دهد و به خوبی در حال اجرا است.
وی از طرح ارتقاء تاب آوری زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این طرح در مناطق حاشیه‌ای ۱۰ استان در حال برگزاری است و ما با قوت تمام این طرح ها را ادامه خواهیم داد.
ابتکار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دختران باز مانده از تحصیل نیز اظهار کرد: معاونت زنان و خانواده تاکنون برای حمایت و توانمندسازی دختران بازمانده از تحصیل اقدامات متعددی را انجام داده‌ است یکی از این اقدامات تفاهم نامه هایی است که تاکنون با آموزش و پرورش برای تسهیل تحصیل در نقاط مختلف کشور امضا کرده ایم.
منبع: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7