کد خبر: 5025| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۵ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۳۶:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۰۸

جلسه مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با هدف بررسی راههای ارتقاء و بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان دختر برگزار شد.
دکتر معصومه ابتکار در این جلسه با تاکید بر آمادگی معاونت امور زنان و خانواده برای همکاری مشترک با آموزش و پرورش به منظور بهبود شرایط دانش آموزان دختر، گفت: تحقق عدالت جنسیتی در سرلوحه و اولویت های برنامه های معاونت امور زنان قرار دارد و در این راستا برقراری عدالت جنسیتی در بخش آموزش ، یک تعهد اخلاقی و قانونی است لذا همه باید نسبت به تحقق شاخص های عدالت جنسیتی در حوزه های مختلف توجه جدی داشته باشند.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور توجه به ورزش دختران در محیط مدرسه  و نشاط و شادمانی دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: ورزش از جمله شاخص های بهبود وضعیت زنان و دختران در آموزش و پرورش محسوب می شود و در این زمینه ، موضوع مناسب سازی فضای آموزشی و ورزشی دختران در محیط مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که همه باید در این حوزه کمک و همکاری کنند.
دکتر معصومه ابتکار  با تاکید بر اهمیت توجه به مسئله گفت و گوی بین نسلی و مهارت های ارتباطی گفت: برای حرکت در این مسیر آموزش مربیان و مشاورانی که بخوبی ابعاد مختلف موضوع گفت و گوی بین نسلی را درک کرده باشند از اهمیت و اولویت برخوردار است چرا که چنین مربیانی می توانند آنرا بدرستی به دانش آموزان منتقل کنند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در راستای توانمند سازی دانش آموزان دختر بویژه در حوزه آموزشی ، بهداشتی  و آشنایی با حقوق و مسئولیت های فردی ، خانوادگی و اجتماعی ، ارایه کرد.
سید جواد حسینی همچنین بر اهتمام جدی نسبت به آموزش دختران و حتی پسران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم تاکید و اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7