کد خبر: 6422| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۲۳

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به این که ایران کشوری است که سرمایه های اجتماعی عظیمی دارد، گفت: یکی از وظایف حاکمیت، ترویج الگوهای موفق، تبلیغ زندگی سالم و شخصیت هایی است که زندگی خود را برای عمل صالح وقف کرده‌اند.
معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از بانو «بدرالملوک امام» بزرگ بانوی خیر ایران، افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در ارتباط با سرمایه های اجتماعی ایران مخصوصا در بعد زنان تکلیف بزرگی بر دوش دارد و تلاش کرده است ابعاد مختلف نیازمندی های زنان برای توانمندسازی خود را معرفی و با الگوسازی حل و فصل کند.
معاون رییس جمهوری با تاکید بر این که عملی که با نیت صدق و به دور از ریا باشد، برکات فراوانی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: جادوی کار از همین نیت شکل می گیرد و بقیه برکات بر اساس آن چیده می شود و می آید. در واقع عمل صالح از این جنس است.
ابتکار خاطرنشان کرد: عمل صالحی که در خیریه های ایران و سازمان های مردم نهاد که با انگیزه های دینی و خیرخواهامه فعالیت می کنند، بسیار دیده می شود؛ برخی پایدارتر و موفق تر از بقیه شده اند و اثربخشی کار خود را بالا برده اند.
وی با اشاره به این که این ها ملاک سرمایه های اجتماعی و ارزیابی هستند، اظهار داشت: معاونت امور زنان تلاش کرده است با تولید آثار هنری، بخش هایی از این کارها و جلوه های بسیار زیبا از سرمایه های معنوی را به تصویر بکشد تا از این منظر، الگوسازی و جریان فرهنگی به وجود آوریم و هم دینی که از این همه ایثار برگردن داریم، ادا کنیم.
این مقام مسئول با تاکید بر این که ویژگی نهادهای مدنی موفق این است که با نیت پاک شکل گرفته و کار می کنند و از  تجربه روز در کار خود بهره ببرند، یادآور شد: نهادهای مدنی با قدرت نفوذی که دارند نیروی داوطلب را به خوبی جلب می کنند؛ تحول ایجاد کنند و هوای محرومان و مردم را داشته باشند.
وی ادامه داد: این نهادها با از خودگذشتگی فداکارانه کار می کنند و ما هم به نوبه خود وظیفه ترویج این امور را که ترویج صلح و انسانیت و عملگرایی است، داریم و امیدواریم بتوانیم در این کار و انتشار این فعالیت ها مستمرانه عمل کنیم.
امروز در این مراسم علاوه بر قدردانی و بزرگداشت بدرالملوک امام، از پنج فیلم معرفی خیران که توسط معاونت امور زنان و خانواده تهیه شده است، رونمایی شد.
بدرالملوک امام، بانوی خیر و مانا در هدف
بدرالملوک امام ملقب به مادر خیریه های ایران است. بانویی که با نزدیک به یک قرن مجاهدت مثال زدنی، مادر معنوی هزاران کودک بی سرپرست بوده و نمونه های موفق از فعالیت تشکل های پایدار مردم نهاد در تاریخ معاصر ایران است.
وی ۷۰ سال پیش با راه اندازی موسسه فرهنگی جوادی در قم کار خود را آغاز کرد و تا امروز ده ها موسسه خیریه را رهبری و هدایت کرده است.
از جمله موفق تربن آن ها می توان به موسسه فرهنگی دارلاکرام با بیش از ۱۰ شعبه در سراسر کشور و موسسه مهر کوثر در مهرشهر کرج اشاره کرد.
منبع: روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده,ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7