کد خبر: 14544| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۲ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۰۰

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ضمن اعلام حمایت از طرح‌های تشکل‌های بانوان برای فرهنگ‌سازی عدالت جنسیتی، از گروه‌های مذهبی بانوان برای تشکیل NGO و ترویج نگاه حقیقی قرآن به بانوان دعوت کرد.
دکتر معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، با اشاره به رشد تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور، گفت: دولت از تشکل‌های بانوان حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه از نگاه حقیقی اسلام به بانوان فاصله گرفته‌ایم و آنان برای تصحیح نگاه‌های اشتباه در خصوص خودشان می‌توانند وارد عرصه فعالیت فرهنگی از سوی سازمان‎‌‌های مردم‌نهاد ‌شوند، اظهار کرد: شاید برخی از تشکل‌ها و گروه‌ها به آموختن راهکارها، روش‌ها و شیوه‌های فعالیت در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد احساس نیاز کنند؛ بر همین اساس معاونت به انجام دو کار اقدام کرده است. اول اینکه دوره‌های آموزشی ویژه این سازمان‌ها را برگزار می‌کند، چراکه برخی از این سازمان‌ها به فعالیت حرفه‌ای در چارچوب NGO اشراف کامل ندارند.
ابتکار اقدام دیگر معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری را مستندسازی فعالیت‌های تشکل‌های موفق عرصه زنان برشمرد و گفت: پنج تشکل را که بیش از چهل سال است در عرصه‌های مختلف با محور بانوان از جمله امور خیریه، اقدامات فرهنگی، عرصه‌های اجتماعی و ... فعال هستند انتخاب می‌کنیم و تجارب مستندسازی شده آنها به عنوان نمونه‌‌ای موفق در اختیار سایر سمن‌ها قرار داده می‌شود. مشاهده این فعالیت‌ها و ترویج اقدامات خوبی که انجام شده می‌تواند در رشد سمن‎‌ها و تشکل‌های جدید بانوان مؤثر باشد.
وی از آمادگی معاونت امور زنان برای دریافت پروژه‌های تشکل‌های مردم‌نهاد بانوان نیز خبر داد و افزود: در درگاه معاونت امور زنان لینکی برای دریافت پیشنهادهای سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد؛ اگر این طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی هم‌راستا با اهداف معاونت از جمله سند عدالت جنسیتی، اسناد استان‌ها، خانواده و ... باشد، از اجرای آنها حمایت خواهیم کرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، حوزه‌ کارآفرینی برای دختران جوان و زنان سرپرست خانوار را از مهم‌ترین مباحثی دانست که سازمان‌های مردم‌نهاد باید برای تحقق آنها تشکیل شود و گفت: گروه‌های زیادی از بانوان در حوزه‌های مذهبی کار می‌کنند اما تشکیل NGO نداده‌اند؛ این گروه‌ها می‌توانند با تشکیل سازمان مردم‌نهاد در فعالیت‌هایی مانند گفت‌وگوی ملی خانواده با معاونت امور زنان همکاری کنند.
وی تصریح کرد: گفت‌وگوی بین خانواده طرحی فرهنگی و براساس آیه قرآن «وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ؛ و با آنها به شايستگى رفتار كنيد» (بخشی از آیه ۱۹ سوره نساء) است. قرآن می‌فرماید که با هم معاشرت‌ نیک کنید. این معاشرت خوب، گفت‌وگوی ملی خانواده و دریافت آموزه‌هایی برای تحقق خوب حرف زدن علی‌رغم اختلاف نظرها و رسیدن به تفاهم و حفظ احترام‌ با وجود تفاوت نسل‌هاست.
ابتکار اضافه کرد: تشکل‌های قرآنی با همین نگاه می‌توانند در عرصه‌های فرهنگی وارد شوند؛ این معاونت نیز آمادگی دارد که ۱۲ محور مهارت زندگی دکتر محمود گلزاری را در اختیار همه تشکل‌ها قرار دهد. خبرگزاری ایکنا نیز می‌تواند رابط ما در ارتباط و انتقال این آموزش‌ها به تشکل‌های قرآنی بانوان باشد و تشکل‎‍‌های بانوان می‌توانند از طریق همین مهارت‌های ۱۲ گانه نگاه قرآنی حقیقی به زن را در جامعه ترویج دهند.

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7