کد خبر: 7118| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۱ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۲۰:۲۵:۰ | تعداد بازدید: ۳۱۰۲

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه معیشت طلاب در شرایط کنونی چندان مناسب نیست، گفت ولی با تقویت این حس می‌توان کمی از ناملایمات اجتماعی و معیشتی را کاهش داد.
آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست مدیران مدارس سطح یک استان که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: رشد جامع و متوازن طلاب نیازمند مدیران مدارس علمیه‌ای است که دارای چنین روحیه و رویکرد جامعی باشند.
وی افزود: رشد جامع و متوازن باید در همه ابعاد تربیتی، تهذیبی، علمی، آموزشی، مهارتی، پژوهشی طلاب صورت پذیرد و مدیران و برنامه ریزان نقش مهمی در این زمینه بر عهده‌دارند.
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور تقویت روحیه انتخاب و انتخاب گری را از راه‌های رشد و تعالی طلاب برشمرد و بیان کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که طلبه نه‌تنها در انتخاب استاد بلکه در انتخاب متن نیز اقدام کند و این مهم در یک نظام هوشمندانه آموزشی که شکل می‌گیرد.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اهمیت شناخت استعداد طلاب بیان کرد: مشارکت و اعطای نقش به طلبه‌ها ازجمله راه‌کار دیگری برای رشد و تعالی طلاب است،وجود 100 ‌تا 200 طلبه در مدرسه و شناسایی توانایی‌ها و ممیزی‌های متفاوت آنان کار ساده‌ای نیست.
امام‌جمعه قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های علمیه گفت:به‌غیراز روزهای چهارشنبه در طول هفته بین 8 تا 14 ساعت وقتم را درزمینهٔ برنامه‌های حوزه علمیه می‌گذارم و کار دیگری جز حوزه انجام نمی‌دهم.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به مدیران مدارس علمیه با اشاره به اهمیت رشد و تعالی طلاب ادامه داد:در رشد و تعالی طلاب  شما مرد میدان بوده و دارای تجربه‌های متعددی هستید و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: توجه به هویت طلبگی یک رسالت مهم است و هنگامی‌که این رسالت در طلبه تقویت شد راه و حرکت رو جلو برای  بازمی شود.
وی بابیان اینکه معیشت طلاب در شرایط کنونی چندان مناسب نیست،خاطرنشان کرد: ولی با تقویت این حس می‌توان کمی از ناملایمات اجتماعی و معیشتی را کاهش داد.

منبع:تسنیم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7