کد خبر:7118   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 21 آبان سال 1398 ساعت 20:25:0

شرایط معیشتی طلاب ‌‌چندان مناسب نیست

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه معیشت طلاب در شرایط کنونی چندان مناسب نیست، گفت ولی با تقویت این حس می‌توان کمی از ناملایمات اجتماعی و معیشتی را کاهش داد.


آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست مدیران مدارس سطح یک استان که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: رشد جامع و متوازن طلاب نیازمند مدیران مدارس علمیه‌ای است که دارای چنین روحیه و رویکرد جامعی باشند.
وی افزود: رشد جامع و متوازن باید در همه ابعاد تربیتی، تهذیبی، علمی، آموزشی، مهارتی، پژوهشی طلاب صورت پذیرد و مدیران و برنامه ریزان نقش مهمی در این زمینه بر عهده‌دارند.
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور تقویت روحیه انتخاب و انتخاب گری را از راه‌های رشد و تعالی طلاب برشمرد و بیان کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که طلبه نه‌تنها در انتخاب استاد بلکه در انتخاب متن نیز اقدام کند و این مهم در یک نظام هوشمندانه آموزشی که شکل می‌گیرد.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اهمیت شناخت استعداد طلاب بیان کرد: مشارکت و اعطای نقش به طلبه‌ها ازجمله راه‌کار دیگری برای رشد و تعالی طلاب است،وجود 100 ‌تا 200 طلبه در مدرسه و شناسایی توانایی‌ها و ممیزی‌های متفاوت آنان کار ساده‌ای نیست.
امام‌جمعه قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های علمیه گفت:به‌غیراز روزهای چهارشنبه در طول هفته بین 8 تا 14 ساعت وقتم را درزمینهٔ برنامه‌های حوزه علمیه می‌گذارم و کار دیگری جز حوزه انجام نمی‌دهم.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به مدیران مدارس علمیه با اشاره به اهمیت رشد و تعالی طلاب ادامه داد:در رشد و تعالی طلاب  شما مرد میدان بوده و دارای تجربه‌های متعددی هستید و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: توجه به هویت طلبگی یک رسالت مهم است و هنگامی‌که این رسالت در طلبه تقویت شد راه و حرکت رو جلو برای  بازمی شود.
وی بابیان اینکه معیشت طلاب در شرایط کنونی چندان مناسب نیست،خاطرنشان کرد: ولی با تقویت این حس می‌توان کمی از ناملایمات اجتماعی و معیشتی را کاهش داد.