کد خبر: 11361| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳ خرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۸:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۰۰

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اساتید این دانشگاه با عضویت در بسیج اساتید موفق به ارائه ۱۴ پروژه پژوهشی درباره حل مسئله کرونا شدند.
دکتر حسین سلیمی در مراسم رونمایی از کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا اظهار داشت: در دانشگاه علامه دو پایه علمی قرار داده شده است که هم‌اکنون شاهد نتیجه آن یعنی تشکیل کارگروه علمی بررسی آسیب‌های کرونا هستیم.
وی افزود: کانون بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی چند سالی می‌شود که تشکیل شده است و اساتید حضوری فعال در آن دارند، یک ‌چهارم اساتید این دانشگاه در کانون بسیج اساتید عضو هستند و در مباحث علمی، فرهنگی و مسائل روز کشور این کانون شرکت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه این دانشگاه ورود جدی به علم نافع و دانشگاه حل مسئله داشته است، گفت: اساتید دانشگاه علامه طباطبایی به مسائل علمی‌ روی آورده‌اند که با کارهای متعارف و مرسوم دانشگاه متفاوت است، اساتید فقط به ارائه تدریس نمی‌پردازند، بلکه به موضوع‌های پژوهشی و مسئله‌محور تمرکز خوبی دارند.
سلیمی گفت: امروز در دانشگاه علامه طباطبایی خوشه‌های معرفتی برای حوزه‌های اجرایی شکل گرفته و راه‌حل‌های خوبی برای مشکلات کشور به دستگاه‌های اجرایی داده شده است؛ اساتید این دانشگاه درباره حل مسئله کرونا ۱۴ پروژه جدی پژوهشی را ارائه کرده‌اند و به دنبال حل علمی این ویروس هستند.
وی ادامه داد: بسیج اساتید کشور وارد حل علمی برای مشکل جدی حاضر کشور شده‌اند و می‌توانند ورود جدی در زمینه حوزه‌های کاربردی و علوم اجتماعی برای حل مشکلات بنیادین کشور داشته باشند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: سخن بسیج اساتید توسط مسئولان اجرایی کشور خریدار دارد و امیدواریم بتوانیم تولیدات خوبی در این عرصه داشته باشیم و به مسئولان برای حل مشکلات کشور، راهکار ارائه دهیم؛ دانشگاه علامه طباطبایی آمادگی کامل دارد که برای حل مسئله کرونا راه حل ارائه دهد و از همه اساتید می‌خواهیم که در این زمینه به این دانشگاه کمک کنند.
شناسایی ۵۰ تهدید در کارگروه علمی آسیب‌های پساکرونا
همچنین در ادامه مسئول کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا گفت: ۲۰ موضوع و ۲۹ عنوان کتاب در دست تالیف در نظر گرفته شده است.
کامران شیوندی اظهار داشت: در سه ماه گذشته که کرونا پدید آمد، با تدبیر رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، ۲۳ دانشگاه کشور و ۱۵ استان در حل مسئله کرونا با ما همکاری می‌کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در این چند ماه ۴۰ فرصت در پنج گروه شناسایی شده‌ است، همچنین ۵۰ تهدید در ذیل ۶ عنوان احصا شده است. در کمیته روانشناسی، فرهنگی و اجتماعی، خانواده و... ذیل این کارگروه علمی کارهای خوبی صورت می‌گیرد.
مسوول کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا تصریح کرد: ۲۰ موضوع و ۲۹ عنوان کتاب در دست تالیف در نظر گرفته شده است. از نیروهای مسلح می‌خواهیم که یک‌چهارم طرح‌های پژوهشی کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا را حمایت کنند.
شیوندی گفت: اساتید روانشناسی کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا، به این نتبجه رسیده‌اند که سازمان بهداشت جهانی، عنوانی را که به اسم فاصله‌گذاری اجتماعی گفته‌اند، درست نیست و درخواست کرده‌ایم که به فاصله فیزیکی تغییر یابد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدهای کرونا، آسیب زدن به بازار است و باید فکر جدی برای این مسئله کرد. تعداد قابل توجهی از بازاریان از کرونا آسیب دیده‌اند و می‌توان برای مقابله کرونا راه‌حل‌های علمی خوبی ارائه کرد.
 رونمایی از کارگروه علمی بررسی آسیب‌های پساکرونا با حضور سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

منبع:روابط عمومی دانشگاه علامه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7