کد خبر: 6590| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۸ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۳۹

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اربعین جلوه ارزش مداری و کمال بشری است که باید ابعاد آن توسط دانشمندان مختلف بررسی و الگوهای علمی این موضوع به بشریت ارائه شود.
حسین سلیمی امروز دوشنبه در همایش بین المللی اربعین  در کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: این سومین همایش اربعین است که دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری سایر نهادها برگزار می کند.
وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاهی که بر پدیده اجتماعی متمرکز است، راهپیمایی اربعین را پدیدآورنده بسیاری از موضوعات جدید می داند.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: بشر از عصری عبور کرده که تمام پدیده های اجتماعی از مذهب، جنگ و خشونت در درون مرزهای دولت ملت ها معنی می گرفت و به نوعی پدیده های اجتماعی در چنگ دولت ملت ها گرفتار شده بودند.
سلیمی با اشاره به اینکه در ابتدای قرن بیستم میلادی پدیده هایی بروز کرده که سنت را از چارچوب پدیده های مدرن خارج می کند، یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک حادثه بزرگ و پدیده اجتماعی جدید است که می تواند موضوع مطالعه دانشمندان باشد.
وی خاطر نشان کرد: پس از سال ۱۹۴۸ و راهپیمایی چین، هرگز راهپیمایی با وسعت و تنوع اربعین وجود نداشته است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در اجتماع بزرگ اربعین انسان هایی از ملیت های گوناگون و اندیشه و گرایش های سیاسی مختلف حول یک پیام آزادی بخش از هزار سال پیش گرد هم جمع می شوند.
سلیمی ادامه داد: در جهانی که برای تصرف یک سرزمین کوچک خون ها ریخته می شود و برای رسیدن به اندکی اقتدار بیشتر در عرصه جهانی مردمان مختلف به خاک فلاکت می نشینند،در راه پیمایی اربعین اجتماعی ایجاد می شود که مردم برای محبت از یکدیگر سبقت می گیرند و انسانیت در یک جمع جلوه گر می شود.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7