کد خبر: 6405| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۴ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۵۷۱۹

رییس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: اگر دانشگاه اصلاح شود و کارش را درست انجام دهد، همه جامعه اصلاح خواهد شد.
نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت السلام مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و جمعی از روسای دانشگاه‌ها در دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای این برنامه ضمن خیر مقدم عنوان کرد: روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها امروز مهم‌ترین ادامه دهندگان مجاهدت‌هایی هستند که با مجاهدت‌های ائمه تداوم پیدا کرد. اگر ما بخواهیم این مجاهدت را در جامعه ایران ادامه دهیم نیازمند لوازمی هستیم. در شرایط فعلی مفهوم تعلیم و تربیت کاملا دگرگون شده است.  دانشگاه‌های مدرن آمدند تا مفهون مدرسه‌ای و مکتبی را تغییر دهند.
وی ادامه داد: عصر مدرن خواست که آن را تغیبر دهد اما نه تنها آن را تغییر نداد بلکه آن را تثبیت کرد. ما در عصری قرار داریم که دانشگاه‌ها به تدریج از فرآیند مدرسه‌ای بیرون می‌روند و به عقلانیت خلاق و سازنده در جامعه بدل می‌شوند.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اگر دانشگاه اصلاح شود و کارش را درست انجام دهد همه جامعه اصلاح خواهد شد. دانشگاهی که امروز می‌تواند تبدیل به عقل فعال شود رابطه نزدیک با مدل حکومت گری در آن جامعه دارد، همچنین این شیوه ارتباط نزدیکی با مدل حکمرانی ما در دانشگاه دارد.
وی گفت: ما هنوز مدل حکمرانی‌مان در دانشگاه‌ها به صورت مدل حکومتی است یعنی به بودجه حکومتی تکیه داریم. فکر می‌کنیم پاسخگوتر از روسای دانشگاها‌ و نهادهای دانشگاهی نداریم. در شرایطی که دغدغه داریم بتوانیم تا پایان ماه حقوق کارمندان را بدهیم را بدهیم امیدواریم فکری به حال این مساله شود.
او افزود: امیدوارم در این یک روز بتوانیم از نظرات و حسن حضور اساتید بهره ببریم و کلید گره از بسیاری از مشکلات دانشگاه‌ها در این جلسه باز شود.
منبع: ایلنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7