کد خبر: 10328| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۶ اسفند سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۷:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۹۴

دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بازدید کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر عاملی در حاشیه این دیدار طی گفتگویی اظهار داشت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ تأسیس شده است یک سامانه نمایش تولیدات علمی در جهان است که اگر این ظرفیت توسعه پیدا کند می‌تواند تبدیل به یک ظرفیت جهانی شود.
دکتر عاملی گفت: اگر ۱۱سال فعالیت گذشته پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را دوره اول آن به نام ISC اول قرار دهیم ISC دو می‌تواند تبدیل به یک سرمایه علمی ارزشمندتر شودْ به عنوان مثال ISC امروز رتبه‌بندی ۱۹۲ دانشگاه کشور را انجام می‌دهد می‌تواند  تبدیل به نهادی برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان شود که دانشگاه‌های ایران را نیز رتبه‌بندی می‌کند و در این صورت این رتبه‌بندی از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک تجربه کاملاً موفق است گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رشد و موفقیت بیشتر ISC مصوبه‌ای خواهد داشت که خدمات این مرکز توسعه یابد و سایر حوزه‌های رتبه‌بندی را نیز شامل شود.
دکتر عاملی با اشاره به سرمایه ۱۵۰ ترابایت داده پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: این سرمایه ارزشمند که ISC دارد می‌تواند یک مرجعیت علمی را برای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ایجاد کند.
وی تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از قدرت ایران سخن می‌گویند و آن را با علم پیوند می‌دهند که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یک ظرفیت علمی مهم و مؤثر برای قدرت علمی ایران است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به اهمیت شاخص‌های ممیزی و رتبه‌بندی در توسعه و پیشرفت گفت: شاخص‌ها باید در جهت کمک به پیشرفت کشورها در جهان اسلام باشد و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نگاه توسعه‌ای به ISC دارد.
دکتر عاملی در خاتمه همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را یک ظرفیت برای شیراز و استان فارس دانست و گفت: در رتبه‌بندی شهرهای جهانی وجود مراکز بین‌المللی در یک شهر یک ویژگی مهم محسوب می‌شود و ISC ز این جهت نیز یک ظرفیت برای شهر شیراز و استان فارس است.
گفتنی است در این دیدار دکتر منصور کبگانیان قائم‌مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمد آقاسی دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعدادی از مدیران ارشد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر عاملی را همراهی می‌کنند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7