کد خبر: 4362| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۶ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۱۲:۰ | تعداد بازدید: ۷۲۵۷

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: دو دانشگاه آمریکایی طی ۲۰ سال گذشته اطلاعات نادرست و آمارهای تورمی به یو اس نیوز و ورلد ریپورت گزارش کرده‌اند.
جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه دانشگاه اوکلاهما در آمریکا طی ۲۰ سال گذشته اطلاعات نادرست و آمارهای تورمی به یو اس نیوز و ورلد ریپورت گزارش کرده است، گفت: یو اس نیوز که رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های آمریکا را به طور سالانه انجام می‌دهد، بر این باور است که دانشگاه اوکلاهما درباره فارغ‌التحصیلان این دانشگاه طی این سال‌ها آمارهای غیرمعقولی را ارایه کرده است. یو اس نیوز در صدد است دانشگاه اوکلاهما را در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ وارد نکند.
به گفته وی، شاخص نرخ فارغ‌التحصیلان در رتبه‌بندی یو اس نیوز ۵ درصد فرمول‌های رتبه‌بندی است. بر اساس این شاخص، رضایت دانشجویان و میزان اشتغال تحصیلات تکمیلی اندازه‌گیری می‌شود. از طرف دیگر، دانشگاه اوکلاهما ادعا می‌کند که این دانشگاه با مشاهده خطا در اطلاعات ارائه شده، مربوط به رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸، بلافاصله به ارسال آمارهای درست اقدام کرده است.
به گفته بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رتبه دانشگاه اوکلاهما برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه در بین موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۷ و بدین ترتیب در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر این کشور قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته، این دومین موردی است که یو اس نیوز آمارهای نادرستی را که طی سال‌های گذشته برای این سیستم رتبه‌بندی ارسال شده است، گزارش می‌کند. مورد اول، به آمارهای نادرست پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تمپل (Tempel) از سال ۲۰۱۵ به بعد مربوط می‌شود.
منبع: فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7