کد خبر: 4306| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۳ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۶:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۰۴۷

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خودکفایی اقتصادی و وابسته نبودن به شرق و غرب از تأکیدات امام خمینی(ره) بود.
دکتر مهدی گلشنی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بر خوداتکایی و خودکفایی جهان اسلام همیشه تأکید داشتند، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در این زمینه فرموده‌اند که «اگر خطر تسلط سیاسی و اقتصادی دشمن بر حوزه اسلام تا جایی باشد که بیم آن رود دشمن، جامعه اسلامی را به اسارت سیاسی و اقتصادی خود بکشاند و موجب سستی اسلام و مسلمین شود و آنان را ضعیف سازد، در این صورت بر مسلمین واجب است با وسایلی شبیه آنچه دشمن دارد از خود دفاع کنند»، بنابراین دنیای اسلام باید خود را در مقابل دشمنان تجهیز کند.
وی افزود: خودکفایی اقتصادی و وابسته نبودن به شرق و غرب از تأکیدات امام خمینی(ره) بود. ایشان در جایی می‌فرمایند که «باید کوشش در راه علم و به دست آوردن تخصص در رشته‌های مختلف، اساس فعالیت دانشجویان عزیز باشد که نیازمندی‌های میهن به دست خود آن‌ها برآورده و کشور ما با کوشش شما خودکفا شود»، درواقع امام(ره) نظرشان این بود که جوانان ایرانی چیزی از غربی‌ها کمتر ندارند و نباید وابسته به غرب یا شرق باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سخنان امام(ره) در مورد وابستگی نداشتن به شرق و غرب تأثیر بسیاری در جهان اسلام گذاشت، خاطرنشان کرد: این تأثیر به‌گونه‌ای بود که سران کشورهای اسلامی ترغیب شدند به دیدن امام خمینی(ره) بیایند که می‌توان به ضیاءالحق، رئیس‌جمهور وقت پاکستان و یاسر عرفات، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره کرد.
گلشنی تصریح کرد: وقتی من در سال‌های اول انقلاب سفری به اتریش داشتم، یک خبرنگار حزب سبز به من گفت که شما شعار نه شرقی و نه غربی را در پیش‌ گرفته‌اید و ما نیز این را می‌پسندیم؛ درواقع انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف صادر شد که این به خاطر همت والای امام خمینی(ره) بود.
وی با اشاره به اینکه پس از رحلت امام خمینی(ره) شاهد تداوم راه ایشان توسط مقام معظم رهبری هستیم، افزود: رهبر انقلاب همانند امام خمینی(ره) نسبت به نیروی داخلی و خودکفایی همیشه تأکید دارند؛ البته برخی از عوامل غربی‌ها در دستگاه‌های اجرایی نفوذ کرده‌اند و فرهنگ منحط غربی را ترویج می‌کنند و مانع خودکفایی ما می‌شوند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: برخی از مسئولان، استعانت از غرب را امری لازم می‌دانند که اشتباه است، غربی‌ها با اسلام مخالف بوده و ایران اسلامی را نمی‌خواهند؛ بنابراین برخی از سیاست‌مداران نباید مدام از مذاکره با غربی‌ها دم بزنند و در شرایط فعلی کشور به حمایت از تولید داخلی بپردازند.
گلشنی تصریح کرد: دوام جمهوری اسلامی در مقابله با مشکلات به دلیل رهبری‌های داهیانه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بوده است؛ البته برخی از سیاست‌مداران ما به فرمایش‌های مقام معظم رهبری گوش نمی‌دهند و خوش‌خیالی آن‌ها نسبت به غرب و عدم اتکای کافی به نیروهای داخلی موجب شده که در برخی عرصه‌ها پیشرفت ما کم باشد.
وی با بیان اینکه برخی کشورها در مسیر بیداری اسلامی قرارگرفته و به‌زودی منحرف شدند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران مانند انقلاب سایر کشورها نبود که منحرف بشود. ایمان و باور امام خمینی(ره) به خودکفایی جهان اسلام و عدم اتکا به غرب و شرق موجب شد که انقلاب اسلامی منحرف نشود و تا ۴۰ سال ادامه داشته باشد و با باور قلبی به این آیه شریفه «وَ لَنْ یجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» اعتقاد داریم که نیروهای مسلمان بر مستکبران پیروز می‌شوند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7