کد خبر: 5124| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۸۹۸۸

امام جمعه قم با اشاره به موضع و مقاومت فعال ایران اسلامی در مواجهه با اقدام غیرقانونی انگلیس، گفت: دشمن به کشتی ایرانی تجاوز کرد اما مجور شد با ضرب شست ایران عقب بنشیند.
آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت عید غدیر گفت: عید غدیر نماد ولایت، وحدت، رهایی و نجات انسان است و برای همه بشریت مژده آزادی دارد و برای ما پیروان اهل بیت(ع) مایه افتخار است، امیدواریم مانند سال های قبل در ایران و سراسر جهان پرچم پر افتخار غدیر بزرگ داشته شود و با مراسم ها و جشن های گوناگون این عید بزرگ که راهنمای امت است بزرگ داشته شود.
وی با اشاره به سالگرد ورود آزادگان به کشور افزود: آزادگان شهیدان زنده، پرچم های مقاومت و علم های هدایت و نمونه های مقاومت در راه خدا هستند، آزادگان از پایه های پیروزی در دفاع مقدس بودند و صبر و شکیبایی آنان و جهاد و مقاومت آزادگان وخانواده های آنان در کنار ایثارگران و جانبازان مایه عزت و افتخار ملت ایران است، باصبر 60 هزار آزاده دشمن را به عقب راندیم و کشور را از خطر نجات دادیم.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسجد محور فرهنگ و پالایش اخلاقی و پایگاه فکر و فرهنگ اسلامی است، حضرت امام فرمود مسجد سنگر است و باید این سنگرها را حفظ کرد، متأسفانه امروز با مسجد الگو و طراز انقلاب اسلامی همچنان فاصله داریم، همه ما باید در تقویت پایه های مسجد بر اساس انقلاب اسلامی و ارزش های متعالی تلاش کنیم.
وی به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و ادامه داد: به فضل الهی ایران قهرمان پس از دفاع مقدس گام های بلندی در تقویت پایه های رزمی و دفاعی و پیشبرد مسائل دفاعی برداشت، گام های بلند فرزندان ملت، ایران را به اقتداری رسانده که دشمن از آن حساب می برد و این قدرت مرهون دفاع مقدس و تلاش جوانان و نیروهای مسلح و دانشگاهیان متدین است که قلمروهای صنایع دفاعی را در نوردیدند.
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که ایران اسلامی امروز در صنایع دفاعی هوا، زمین و دریا در دنیا حرف برای گفتن دارد، ابراز داشت: دنیا بداند صنعت دفاعی و موشک های دوربرد و نقطه زن، ناموس ملت است و مورد مذاکره و معامله قرار نمی گیرد و صنعت دفاعی ایران و مقاومت دشمنان را خوار و زبون خواهد کرد.
وی با اشاره به سالگرد کودتای ننگین 28 مرداد توسط آمریکا عنوان کرد: این کودتا، ظالمانه بر خلاف مقررات بین المللی بود و رژیم سفاکی را تقویت کرد که عزت و شرافت ملت را بر باد داد، کودتای 28 مرداد پرچمی است که راه را به مسؤولان و جامعه نشان می دهد و ثابت می کند که نمی شود به آمریکا اعتماد کرد و نمی توان دلخوش به مذاکره و گفت وگو با آمریکا بود.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به قضایای کشمیر خاطرنشان کرد: متأسفانه بر خلاف قانون اساسی هند و بر خلاف آرا و خواسته مردم مسلمان در کشمیر اقداماتی صورت گرفت و خودمختاری این منطقه لغو شد، دولت هند باید آرای مردم مسلمان کشمیر و حقوق آن ها را محترم بشمارد و از تعدی و تعرض به آنان دست بردارد، انتظار داریم دولت هند با عقل ومنطق و بر اساس قوانین و آرای مردم به درستی رفتار کند و از اقدامات ناصحیح دست بردارد.
وی با اشاره به تحولات یمن اضافه کرد: 5 سال شاهد کشتار جمعی، تجاوز، تعدی و غارتگری در یمن هستیم و امروز توطئه تجزیه یمن دنبال می شود، آمریکایی ها یه دهه قبل نقشه ای برای تجزیه کشورهای اسلامی تهیه کردند و دنبال ایجاد کشورهای جدید بودند تا امت اسلام تضعیف شود.
آیت الله اعرافی تأکید کرد: ایران مقتدر و جبهه مقاومت در برابر تجزیه کشورهای عربی ایستادگی کرد و مانع تجزیه آن ها شد و دشمنان شکست خوردند، امروز سعودی ها با الهام از آمریکا به دنبال تبدیل یمن به شمالی و جنوبی هستند.
وی با اشاره به دیدار هیأتی از جنبش انصار الله یمن با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبرعظیم الشأن انقلاب در دیدار هیأت یمی فرمودند مقابل توطئه تجزیه یمن بایستید، دنیا بداند همانگونه که ایران در کنار به دولت های مشروع و با منطق بین المللی در کشورهای عربی کمک کرد تا تجزیه صورت نگیرد در یمن هم کنار مردم یمن خواهیم بود و مردم یمن بر تمام این توطئه ها پیروز خواهند شد.
کد ویدیو 
دانلود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: دشمن به کشتی ایرانی تجاوز کرد اما مجور شد با ضرب شست ایران عقب بنشیند، بعد از این شکست می گویند که ایران تعهد داده اما ایران به هیچکس هیچ تعهدی نداده است، قدرت ایمان و سلاح ایران انگلیسی ها را عقب راند و مفتضحانه عقب نشینی کردند و آمریکایی ها هم نتوانستند کاری کنند و در آینده همین خواهند بود و دشمن باید دست از خباثت و رذالت بردارد.
وی خطاب به دشمنان گفت: با وجود این ملت بصیر و شهید داده و کاری از دست شما بر نمی آید و همانگونه که ایران و سوریه و عراق شکست خوردید، در همه عالم اسلامی شکست خواهید خورد و اسرائیل ودست نشاندگان شما محو خواهند شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بحران جمعیتی در کشور خاطرنشان کرد: آمار سال 98 در زمینه رشد جمعیت بسیار خطرناک و نگران کننده است و مواجه با بحران جمعیتی هستیم یعنی جمعیت جایگزین هم نداریم، در مقطعی با تأکیدات رهبر انقلاب رشد جمعیت بهتر شد اما در ادامه به دلیل شرایط اقتصادی و عوامل دیگر مواجه با بحران جمعیتی هستیم.
وی اضافه کرد: مجلس باید به این موضوع مهم توجه کند؛ 6 سال است که طرح جمعیت و تعالی خانواده مطرح است و این قانون و طرح باید زودتر نهایی کنند؛ دولتمردان و مسؤولان باید عزمی جمعی و اراده ای قطعی برای حمایت از ازدواج و کاهش سن ازدواج، کاهش رشد طلاق و زمینه سازی برای ازدواج بیشتر و بهتر و تکثیر جمعیت داشته باشند، البته بخشی از کار هم مربوط به مبلغان، صاحبان تریبون، رسانه ها و خود مردم می شود.
منبع: رسا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7