کد خبر: 22233| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۲ | ساعت ۸:۱۱:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۹

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه با بیان اینکه بخش قابل توجه مشکل بی‌حجابی در کشور معرفتی است، گفت: چراکه عده‌ای از زنان به حجاب باور ندارند با اینکه می‌دانند واجب شرعی است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه اراک در سخنانی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که منکر جمع شود البته باید با ترویج معروف این امر را دنبال کنیم.
وی افزود: بخش قابل توجه مشکل بی‌حجابی در کشور معرفتی است چراکه عده‌ای از زنان به حجاب باور ندارند با اینکه می‌دانند واجب شرعی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد:‌ اگر دختران بدانند که 95 درصد مزاحمت‌های خیابانی به خاطر بی‌حجابی است آیا باز هم قبول می‌کنند که بی‌حجاب باشند؟ همچنین آمارها نشان می‌دهد که 85 درصد خانم‌ها به خاطر بی‌حجابی، زندگی مشترکشان را از دست می‌دهند، به نظر می‌رسد که اگر واقعیت‌ها به جامعه انتقال داده شود دیگر شاهد اتفاقات کنونی نخواهیم بود.
وی ادامه داد: برخی حجاب را فردی می‌دانند، حجاب در خانه فردی است اما در جامعه، اجتماعی است. همانطور که بیماری‌های واگیردار در بیرون از خانه اجتماعی می‌شود، بی‌حجابی هم در بیرون از خانه اجتماعی است و بر روی بقیه مردم اثر می‌گذارد.
 استاد خسروپناه بیان کرد: فرهنگ خانواده، ریشه‌ ما ایرانیان است نباید بگذاریم که آسیب ببیند چراکه اینگونه ثمراتش را از دست می‌دهد. رفتارهای بی‌قاعده امر به معروف نیست بلکه امر به منکر است، با رفتار غلط حجاب رواج پیدا نمی کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین قبل از جهاد نظامی، جهاد تبیین را در پیش می‌گرفتند، آنچنان که با خوارج برخورد کردند، بنابراین ما به‌عنوان شیعیان پیرو امیرالمؤمنین باید همان رویکرد را مدنظر قرار دهیم و بر‌اساس آن عمل کنیم. متأسفانه چون حوصله گفتگو نداریم و نمی‌دانیم معروف چیست، رفتارهای غیرعقلانی از خودمان نشان می‌دهیم و این غلط است. خیلی‌ها در موضوع بی‌حجابی می‌گویند نیروی انتظامی چرا ورود پیدا نمی‌کند، در‌حالی‌که باید بگویند خودشان برای ترویج حجاب چه کرده‌اند و چقدر با مردم حرف زده‌اند؟
وی ادامه داد: بی‌حجاب در جامعه به دلیل مشکل شناختی است که باید آن را تبیین کرد، در مکتب امیرالمؤمنین، بی‌غیرتی و بی‌مبالاتی وجود ندارد بلکه مکتب امیرالمؤمنین مکتب حکمت، معرفت و جهاد تبیین است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7