کد خبر: 9855| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۴ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۵۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۰۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: 8 هزار و 120 نفر در مسابقه کتاب‌خوانی ویژه آثار مقام معظم رهبری شرکت کرده‌اند که 5 هزار و 943 نفر از این تعداد بومی استان هستند.
محمد عبدالملکی اظهار داشت: این مراسم با حضور مسئولان، علاقمندان و برگزیدگان روز چهارشنبه، 25 دی‌ماه سال‌جاری راس ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای در سنندج برگزار می شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه در این مسابقه کتاب‌خوانی 8 هزار و 120 نفر شرکت کرده‌اند، گفت: از این تعداد 5 هزار و 943 نفر از استان و 2 هزار و 177 نفز نیز از خارج استان بوده‌اند.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه در مراسم اختتامیه تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی ویژه آثار مقام معظم رهبری 15 نفز از برگزیدگان با حضور مسئولان استان و متولیان برگزار مسابقه تقدیر می‌شوند.
عبدالملکی عنوان کرد: در این مسابقه کتاب‌خوانی 5 اثر «دغدغه‌های فرهنگی»، «کار باید تشکیلاتی باشد»، «ژرفای نماز»، «مطلع عشق» و «بیانیه گام دوم انقلاب» از آثار مقام معظم رهبری(دامت برکاته) معرفی‌شده بود.
وی افزود: در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که شرکت‌کنندگان در این مسابقه کتاب‌خوانی فقط از داخل استان باشند اما خوشبختانه برگزاری این مسابقه با استقبال گسترده مردم سایر استان‌ها نیز مواجه شد.
وی بابیان اینکه در مراسم اختتامیه این مسابقه کتاب‌خوانی از 15 نفر از برندگان با اهدای لوح سپاس و همچنین هدایای نقدی تقدیر به عمل می‌آید، ادامه داد: به نفرات اول، 5 میلیون ریال، نفرات دوم، 3 میلیون ریال و نفرات سوم ، 2 میلیون ریال اهدا می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: همچنین از سوی متولیان برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی مذکور، جوایز ارزنده‌ای به ‌قید قرعه به برخی دیگر شرکت‌کنندگان نیز اهدا می‌شود.
وی هدف از برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی را ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای شاخص سرانه مطالعه عنوان کرد و افزود: آشنایی با آثار مقام معظم رهبری (دامت برکاته) به‌ویژه در رابطه با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی موردتوجه است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با بهره‌مندی از منابع و آثار مهم و اثرگذار یکی از برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه است، یادآور شد: همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌ها در برگزاری هر چه‌بهتر چنین برنامه‌های فرهنگی بسیار اثرگذار است.

منبع:فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7