کد خبر: 23618| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۸ آبان سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۰:۲۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۹

رئیس سازمان صدا و سیما، اقدامات چند سال اخیر سازمان صدا و سیما در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی را بی‌سابقه توصیف کرد و اختصاص تحریریه تخصصی برای معرفی کتاب را مصداق این عملکرد دانست.
پیمان جبلی درباره برنامه‌های سازمان صدا و سیما به‌مناسبت هفته کتاب بیان کرد: اقدامات کتاب‌محور صدا و سیما در چند سال اخیر نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است؛ ازجمله این اقدامات می‌توان به اختصاص تحریریه تخصصی برای معرفی کتاب و برگزاری پویش‌های کتاب و انعکاس خبری رویدادهای سالانه کتاب به‌ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین عدد و رقم‌هایی که در معرفی کتاب و حجم برنامه‌های تولیدی اشاره کرد؛ بنابراین متناسب با هفته کتاب که دوره سی‌ویکم آن را سپری می‌کنیم برنامه‌های متنوعی تولید شده است.
وی درباره رویکردها در تولید برنامه‌های کتاب‌محور صدا و سیما ازجمله برنامه‌های گفت‌وگومحور در پاسخ‌گویی به نیاز قشرهای مختلف به‌ویژه کودکان افزود: درست است که قالب برنامه‌سازی در حوزه کتاب، گفت‌وگومحور است اما تولید برنامه با هدف اطلاع‌رسانی در قالب پویش‌های کتابخوانی در قالب برنامه‌های کوتاه و جذاب به‌تازگی افزایش پیدا کرده است.
رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: در پویش‌های مختلفی که برای معرفی کتاب در سازمان برگزار می‌شود، از قالب‌های پویانمایی، اطلاعات‌نگاری و دیگر قالب‌ها استفاده می‌شود. در مجموع از موضوع کتاب باید در قالب‌های روان، جذاب و عامه‌فهم استفاده شود به‌ویژه برای قشر کودک و نوجوان.

منبع:ایبنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7