کد خبر: 7100| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۰ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۶:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۹۳۸

معاون توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان پس از تصویب ازابتدای مهرماه ‏سال جاری خواهد بود و معوقات آن متناسب هر رتبه از اول مهرماه ۹۸ محاسبه و پرداخت می شود.
علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت در خصوص اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان و اینکه وزیر آموزش و پرورش گفته است هر زمان این طرح تصویب شود از ابتدای مهرماه در حقوق معلمان اعمال می شود و همچنین سخنانی که گاه به صورت ضد و نقیض در خصوص اجرایی شدن این طرح و روند آن بیان می شود، گفت: به استناد جزء الف ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده است «نظام رتبه بندی معلمان و استقرار ‏نظام پرداخت بر اساس تخصص با شایستگی ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه بندی معلمان و ‏مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور، با تصویب مجلس شورای ‏اسلامی در قالب بودجه سنواتی تهیه شود».
وی ادامه داد: با توجه به آن که در متن قانون برنامه به «تصویب مجلس ‏در قالب بودجه سنواتی» اشاره شده است، در زمان بررسی و تصویب قانون بودجه سال ۹۸ مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان به تصویب رسیده است. به عبارت دیگر در ‏این قالب وظیفه تقنینی مجلس شورای اسلامی به انجام رسیده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از سوی دیگر ساز و کارهای مورد نیاز برای شکل گیری نظام رتبه بندی و مرتبط کردن نظام پرداخت ‏ها با شایستگی و عملکرد رقابتی معلمان و نیز مهندسی نیروی انسانی که بر اساس ماده فوق الذکر بر ‏عهده دولت گذاشته شده است پس از بررسی و اخذ نظر کارشناسان مختلف در جلسات متعدد تدوین و ‏برای سیر مراحل تصویب به هیات وزیران ارسال شده است.
الهیار ترکمن بیان کرد: آیین نامه این موضوع در جلسات متعدد کمیته تخصصی و کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ‏هیات دولت در شرف نهایی شدن بوده و به زودی به صحن دولت ارسال می شود.‏
وی در پایان گفت: با توجه به پیگیری های وزیر آموزش و پرورش زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان پس از تصویب از ابتدای مهرماه ‏سال جاری خواهد بود و معوقات آن متناسب هر رتبه مکتسبه توسط فرهنگیان محاسبه و پرداخت ‏خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7