پیش نویس نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین دارای 5 بخش شامل کلیات، بازآرایی برنامههای زیرنظامها، اجرا، ارکان اجرا و شرح وظایف و همچنین نظارت، پایش و بهبود است که بخش کلیات شامل مقدمه، تبیین مساله، روششناسی، مدل مفهومی و عملیاتی است.
وزیر آموزش و پرورش از آموزش ۱۷۰۰ نفر از جوانان گام دوم انقلاب برای اجرای سند تحول بنیادین خبر داد.
وزیرآموزش و پرورش در اولین رویداد کشوری تعلیم و تربیت، با تاکید بر این که امروزه طول دوران کودکی کاهش یافته است، گفت هر چه طول دوران کودکی کمتر باشد مسئولیت متولیان تربیت بیشتر است.
در نشست علمی تخصصی «نقش نهادهای حوزوی و دینی در اجرایی سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش؛ظرفیت ها،موانع و راهکارها»در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.
وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت اختتامیه هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی، چرخش از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت را نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت ها دانست.
معاون توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان پس از تصویب ازابتدای مهرماه سال جاری خواهد بود و معوقات آن متناسب هر رتبه از اول مهرماه ۹۸ محاسبه و پرداخت می شود.
وزیر آموزشوپرورش در گفتگوی صمیمی با مدیران ستادی با تأکید بر اجرای عدالت آموزشی اظهار کرد: عدالت آموزشی باید با ارائه فرصتهای برابر آموزشی محقق شود.
دکتر محمد مهدی زاهدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دکتر ناصر باقری مقدم قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه "پرسشگر" شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی به تشریح عملکرد نهادهای مسئول در زمینه اجرای سند نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداختند.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir