کد خبر: 4363| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۶ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۷۹۳۷

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با مشارکت مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد (NAM S&T) کارگاه بین‌المللی سه روزه‌ای را با عنوان «سیاستگذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری» ۲۷ لغایت ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ برگزار می‌کند.
شناسایی بعضی از سیاست‌های پژوهشی مشترک کشورهای عضو مرکز علم و فناوری NAM  از جمله شناسایی سیاست‌های ایران و سایر کشورهای در حال توسعه، شناسایی موضوعاتی برای تحقیق و فرصت‌های مالی، کمک به ایجاد گروه‌های فعال و تاثیرگذار برای حمایت نهادی از فعالیت‌های نوآورانه در سطح ملی و روستایی و کمک به ایجاد شبکه‌های رسمی و غیررسمی از افراد ذینفع، از جمله سیاست‌گذاران، دانشگاهیان، نوآوران و دیگران، اهداف این کارگاه بین‌المللی را تشکیل می‌دهند.
از جمله محورهای این کارگاه می‌توان به شناسایی زمینه‌ها و راهبردهای آموزشی  برای ترویج علم، فناوری و نو آوری، توسعه زیرساخت های علم و فناوری برای ترویج علم، ترویج علم از طریق سنت‌های فرهنگی بومی، نقش آموزش  رسمی و غیر رسمی درترویج علم، فناوری و نوآوری، شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های ترویج علم، فناوری و نوآوری، مخاطب ساختن و تحلیل رویکردهای مختلف در آموزش از راه دور و شناسایی چالش ها و محدودیت های ترویج علم اشاره کرد.
در این کارگاه، صاحب‌نظران بین‌المللی حضور داشته و به ارائه تجارب و یافته‌های علمی خود خواهند پرداخت. موضوع انتخاب شده برای این کارگاه، سیاست‌گذاری ترویج علم، نوآوری و فناوری موضوع جدید و مهمی است که برای نخستین بار در ایران مطرح می‌شود.
این کارگاه برای نخستین بار در سطح کشورهای جنبش غیرمتعهدها و جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و  جدید بودن موضوع دریچه جدیدی را بر روی سیاستگذارن مبنی بر توجه به عموم جامعه می‌گشاید.
در سال‌های  اخیر «سیاست‌گذاری» ترویج علم، فناوری و نوآوری (STI)به مسئله مهمی برای توسعه تبدیل شده است. با توجه به این دیدگاه، مرکز علم  فناوری کشورهای غیرمتعهد و سایر کشورهای در حال توسعه (مرکز علم و فناوریNAM)، دهلی‌نو با مشارکت گروه ترویج علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تهران این کارگاه بین‌المللی را برگزار خواهند کرد.
منبع: وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7