کد خبر: 25355| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۶ تیر سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۳:۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۱۴

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه اسلام با گسترده‌ کردن نگاه انسان به ماورای این دنیا زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که انسان‌ها به واقع متخلق به اخلاق شوند، گفت: اگر این گونه انسان‌ها به حکومت برسند، می‌توانند روش متمایزی را نسبت به فضای جهانی در حوزه سیاست‌ورزی ایجاد کنند.
دکتر محمد حسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جایگاه اخلاق به عنوان وجه تمایز رقابت سیاسی و انتخاباتی در نظام مردم‌سالاری دینی با لیبرال دموکراسی، گفت: تمدن غرب، مبتنی بر پیگیری منافع انسان‌ها و توجه به لذت و منافع شخصی و جمعی آدم‌ها است. 
وی ادامه داد: این منطق زیست اجتماعی اجازه نمی‌دهد آدم‌ها از صمیم قلب و به صورت واقعی به یکدیگر محبت بورزند بلکه نگاه انسان‌های تربیت شده این مکتب چه به طبیعت، چه به سایر انسان‌ها و موقعیت‌هایی که برای آنها پیش می‌آید نگاه منفعت طلبانه برای کسب سود و غلبه و مواردی شبیه این است. 
دکتر ساعی افزود: این در حالی است که اسلام با گسترده‌ کردن نگاه انسان به ماورای این دنیا؛ خداوند و ایجاد ایمان الهی زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که انسان‌ها به واقع متخلق به اخلاق شوند و در کنار آن دلسوز، فداکار و آماده ایثار شوند. 
از بین رفتن منطق فداکاری با عدم ایمان به خدا
رئیس دانشگاه سوره تصریح کرد: اینکه آدم‌ها به دنیای ماورا و خداوند اعتقاد و ایمان نداشته باشند اصل منطق ایجاد فداکاری را از بین می‌برد. شهید مطهری جمله و تعبیر دقیقی دارد که اخلاق بدون دین و ایمان مثل پول بدون پشتوانه است. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ممکن است در فرهنگ غرب، رفتارها و نمایش‌هایی از اخلاق و محبت را ببینیم اما در عمق ماجرا، انسان‌هایی که با آن مکتب تربیت شده باشند، نمی‌توانند افراد اخلاقی باشند اما در دیگر سو، آدم‌هایی که با مکتب اسلام و ایمان الهی تربیت شده باشند، افرادی هستند که آمادگی محبت به سایر انسان‌ها را دارند.  
وی اظهار کرد: قاعدتا این نوع تیپ و گونه از انسان‌ها که به حکومت می‌رسند، اخلاق، محبت و دلسوزی آنها است که در حوزه سیاست‌ورزی بروز پیدا می‌کند و می‌تواند روش متمایزی از آن چیزی که به صورت عمومی در این دنیا می‌بینیم، ایجاد کند. 
شهید جمهور اخلاق ملکه شده‌ای برای خود داشت
رئیس دانشگاه سوره با تأکید بر اینکه شهید رئیسی متخلق بود، تصریح کرد: شهید جمهور اخلاق ملکه شده‌ای برای خود داشت. دلسوزی، اخلاص، امید، توکل به خدا، پاکدستی و تقوا ویژگی‌هایی بود که در تمام ابعاد حکومت‌ورزی ایشان خود را نشان می‌داد و نمود عینی داشت. 
دکتر ساعی در پایان گفت: مردم در انتخاب رئیس‌جمهور آینده تلاش کنند تا با درنظر داشتن شاخص‌ها، ویژگی‌ها و سیره شهید رئیسی، فردی را انتخاب کنند تا ادامه دهنده راه شهید خدمت باشد. 

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7