کد خبر: 19920| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۲:۳۲:۰ | تعداد بازدید: ۹۴۴

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید قبول کرد نحوه ارتباط جامعه با صنعت در حوزه علوم انسانی و هنر در کشورمان هنوز روشن نیست؛ مراکز رشد و نوآوری ایران در حوزه فرهنگ و هنر به نسبت حوزه‌های فنی عقب هستند
محمدحسین ساعی درباره نحوه تحقق ارتباط جامعه و صنعت در رشته‌های هنر و علوم انسانی با توجه به تفاوت در ماهیت این رشته‌ها اظهار کرد: آیین‌نامه ارتباط جامعه و صنعت اگر صنعت به معنای فناوری در نظربگیریم، باید هم‌زمان به بحث جامعه نیز توجه کنیم. طبیعتا در حوزه هنر و حوزه‌های علوم انسانی تحقق این آیین‌نامه دشوارتر خواهد شد.
وی ادامه داد: دانشگاه سوره در راستای ارتباط جامعه و صنعت با برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها مانند وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مذاکره و تفاهم‌نامه‌هایی را نیز منعقد کرده است. براساس این تفاهم‌نامه‌ها، اساتید دانشگاه سوره می‌توانند در دوره‌هایی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... فعالیت کرده و تجربه کسب کنند. 
رئیس دانشگاه سوره گفت: تا جایی که من اطلاع دارم هیچ کدام از دانشگاه‌هایی که در حوزه علوم انسانی و هنر فعال هستند، به یک مدل منسجم در زمینه ارتباط جامعه و صنعت نرسیده‌اند. ما نیز در حالت تجربه موارد مختلف هستیم تا به این مدل منسجم دست پیدا کنیم. به زبان دیگر می‌توان ادعا کرد این موارد به صورت آزمون و خطا پیش می‌رود. حتی ۲ نفر از اساتید دانشگاه در زمینه ارتباط جامعه با صنعت و در حوزه صنایع دستی قراردادهایی را منعقد کرده‌اند.
وی افزود: باید قبول کرد نحوه ارتباط جامعه با صنعت در حوزه علوم انسانی و هنر در کشورمان هنوز روشن نیست. مراکز رشد و نوآوری ایران در حوزه فرهنگ و هنر به نسبت حوزه‌های فنی عقب هستند؛ در این راستا در نظر داریم سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم تا اساتید متناسب با حوزه کاری خود بتوانند درآمدزایی داشته باشند.

منبع:ایسکانیوز

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7