کد خبر: 20656| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۸۴

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملاک قرار گرفتن معدل، بازسازی به نفع عدالت آموزشی است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدحسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تحقق عدالت آموزشی در مصوبه جدید سنجش و پذیرش دانشجویان اظهار کرد: عدالت آموزشی یک مقوله چند مولفه‌ای پیچیده است که حل آن به تنهایی در یک مصوبه امکان پذیر نیست. چیزی که در مصوبه کنکور اتفاق افتاد شاید کمتر از 10 درصد باعث ایجاد عدالت آموزشی ‌شود.
وی افزود: البته وقتی مصوبه‌ای در کشور به تصویب می‌رسد باید مبادی مختلف خود را با آن تطبیق دهند تا بتوانند عدالت را از آن مسیر دنبال کنند؛ ناگفته نماند که در این میان، مولفه‌های قدرت و ثروت امور خود را پیش می‌برند.
ساعی ادامه داد: چیزی که ما به آن اطمینان داریم این است که عدالت آموزشی در اجرای کنکور به شیوه فعلی ایجاد نمی‌شود و به نظر هم نمی‌آید که بدتر از این شود. در شیوه فعلی کسانی که در مناطق برخوردار حضور دارند شانس بیشتری برای قبولی در کنکور دارند و داوطلبان مناطق محروم با معدل‌های مشابه شانس کمتری دارند و مصوبه جدید درصدد گسترش عدالت آموزشی و نیز توجه به دروس دوران مدرسه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به عقیده ما اگر معدل ملاک قرار گیرد این امکان وجود دارد که بازسازی به نفع عدالت آموزشی باشد، هم‌اکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بازطراحی سهمیه‌های ورود به دانشگاه است. در حال حاضر حدود 26 نوع سهمیه داریم که در این سال‌ها منظم نشده است و لازم است در فرآیندی این سهمیه‌ها یکپارچه شوند.
وی ادامه داد: در میان نظراتی که مطرح می‌شود این ایده وجود دارد که سهمیه را به خود فرد بدهیم. یعنی هر فرد در هر دهکی که هست را در نظر بگیریم و سهمیه را به آن دهک بدهیم اینگونه جامعه براساس دهک‌ها طبقه‌بندی می‌شود، اگر این اتفاق بیفتد مصوبه کنکور می‌تواند عدالت آمورشی را به ارمغان آورد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7