کد خبر: 22648| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۲ | ساعت ۹:۱۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۹۸

«آژانس رتبه‌بندی روند» Round University Ranking/ RUR در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ایران را در سیاهه موسسه‌های برتر جای داد؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه ۱۶۵ جهانی، در این فهرست در جایگاه نخست ملی است.
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نخستین هدف نظام رتبه‌بندی روند، سنجش عملکرد مؤسسه‌های برتر جهان بر پایه چهار حوزه کلیدی آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی و ۲۰ سنجه است.
افزون بر این، مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل کنند و دانشجویان نیز مؤسسه هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر برگزینند. در جدول یک امتیاز کل به همراه رتبه‌های ملی و جهانی مؤسسه‌های برتر ایرانی و در جدول دو رتبه و امتیاز آنها در سنجه‌های گوناگون در این نظام رتبه‌بندی آمده‌اند.
بر پایه گزارش سال ۲۰۲۳ میلادی رتبه‌بندی راوند، دانشگاه هاروارد پیشگام مؤسسه‌های جهان است و موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه‌های استنفورد، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه سلطنتی لندن، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه پکن، دانشگاه ییل، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه شیکاگو در رتبه‌های دوم تا دهم قرار دارند.


پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با ساخت و بروزرسانی ابزارهایی حرفه‌ای برای ارزیابی و سنجش علم، فناوری، و نوآوری کشور می‌کوشد در زمینه‌های در پیوند با مأموریت‌هایش به سیاست‌گذاران برای برنامه‌ریزی‌های درست و کارآمد یاری رساند. این گزارش نیز از انتشارات سامانة جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما) است که به پایش و گزارش پیرامون ۹۰ شاخص گوناگون از ۵۵ نهاد جهانی در حوزه‌های علم، فناوری و نوآوری می‌پردازد و در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7