کد خبر: 4377| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۷ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۷۴۲۲

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم آخرین وضعیت اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات را اعلام کرد و گفت: این طرح اختیاری بوده و هر دانشگاهی اجرا کند حمایت می شود.
منصوره سادات صادقی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات گفت: طرح دانشگاه عاری از دخانیات طرحی اختیاری است که از طرف دفتر مشاوره و سلامت پروتکل طرح تهیه شده و دانشگاه‌ها دعوت به اجرا شدند.
وی ادامه داد: با این حال هر دانشگاهی که آمادگی خود را اعلام کند دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان نیز از آن دانشگاه حمایت می‌کند، این طرح چند مرحله دارد، مرحله حمایت‌گیری و استقرار برنامه، مرحله توانمندسازی و اجرای برنامه و بقیه مراحل که اطلاع رسانی در خصوص برنامه دانشگاه عاری از دخانیات یکی از برنامه‌های این مراحل است.
مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: در واقع طرحی می‌تواند کمک کننده باشد که درست اطلاع رسانی شود.
وی درباره اینکه آماری وجود دارد که نشان دهنده تأثیر این طرح باشد افزود: اخیراً دانشگاه‌ها با توجه به امکانات و توانمندی‌هایی که دارند بخشی از مراحل یا مراحل طرح را اجرا می‌کنند و فعلاً در مراحل اولیه اجرا هستیم بایستی اجرا کامل شود و مدت زمانی بگذرد تا بتوان ارزیابی داشت.
صادقی درباره اینکه چه تعداد از دانشجویان همیار در این طرح دانشگاه‌ها را کمک می‌کنند افزود: آمار نداریم ولی هر دانشگاهی که این طرح را اجرا کند حتماً از نیروهای کانون همیاران سلامت روان هم کمک خواهد گرفت.
منبع: مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7